عوارض حذف صبحانه

    کد خبر :141461

یک کارشناس تغذیه گفت: اگر مدت زمان ناشتایی طولانی شود، نگهداری قند خون در سطحـی کــه مغــز قادر به فعالیت طبیعی خود باشد، مختل شده و یادگیری و تمرکز حواس کمتر می‌شود.

به گزارش بازتاب، بهاره غیاثی با بیان اینکه نخوردن صبحانه در صورتی که تداوم یابد و تبدیل به عادت شود، علاوه بر عوارض فوق موجب کمبود دریافت سایر مواد مغذی مورد نیاز فرد می‌شود، گفت: با حذف صبحانه از وعده‌های غذائی مواد مغذی که در این وعده دریافت می شود، در وعده های دیگر جایگزین نخواهد شد و در نتیجه کمبود کالری، ویتامین‌ها و املاح ایجاد می‌شود.

این کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به مواردی جهت برخورداری کودکان سنین مدرسه از اشتهای کافی برای صرف صبحانه، گفت: شام در ساعات ابتدای شب صرف شود و تا حد امکان کودکان شب در ساعت معین و ترجیحا زود بخوابند. همچنین صبح زودتر بیدار شده پس از شستن دست و صورت، کمی نرمش کنند تا برای صرف صبحانه اشتها پیدا کنند.

وی افزود: والدین صبحانه را به عنوان یک وعده غذایی مهم تلقی کنند و همگی به دور یک سفره به صرف صبحانه بپردازند تا تشویقی برای کودکان باشند.

وی گفت: فرنی، شیر برنج، حلیم و عدسی اغلب مورد علاقه کودکان این سنین هستند و از ارزش غذایی بالایی نیز برخوردارند. نان و پنیر و گردو، نان و تخم مرغ، نان و کره و مربا، نان و کره و خرما، همراه با یک لیوان شیر نیز نمونه‌هایی از یک صبحانه با ارزش هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید