تبادل کالا بین «بیشکک» و «تهران» به 14.8 میلیون دلار رسید

  • اقتصادی
  • پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۴:۲۵
    کد خبر :14137

رئیس آژانس دولتی در پیشبرد سرمایه‌ و صادرات قرقیزستان از برگزاری میزگردی با شرکت مقامات دولتی قرقیز، سفیر جمهوری اسلامی ایران و فعالان اقتصادی 2 کشور خبر داد.

 «علیم‌بیک آرازبیکاف» رئیس آژانس دولتی در پیشبرد سرمایه‌ و صادرات قرقیزستان از برگزاری میزگردی با شرکت مقامات دولتی قرقیز، «علی مجتبی روزبهانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران و فعالان اقتصادی 2 کشور خبر داد.

این میزگرد روز گذشته در «بیشکک» پایتخت قرقیزستان برگزار شد.

هدف از برگزاری این میزگرد بهبود همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین 2 کشور بود.

طرفین در چارچوب این میزگرد مسائل مختلفی که فعالان اقتصادی در قرقیزستان با آنها رو به رو می‌شوند را بررسی کردند.

رئیس آژانس پیشبرد سرمایه و صادرات قرقیزستان با اشاره به اینکه اولین ثمرات همکاری بین ایران و قرقیزستان نمایان شدند، گفت: در حال حاضر حجم تبادل کالا بین ایران و قرقیزستان 14.8 میلیون دلار است.

وی افزود: حجم سرمایه‌گذاری‌های ایران در قرقیزستان در 5 سال اخیر بیش از 3 میلیون دلار بوده است.

این مقام دولتی قرقیز گفت: در 16 سپتامبر سال 2005 توافق‌نامه‌ای بین دولت‌ قرقیزستان و ایران برای اجتناب از مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار از پرداخت مالیات بر درآمد و سرمایه به تصویب رسید.

وی ادامه داد: همچنین توافق‌نامه‌ای در جهت حمایت و دفاع متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت‎های 2 کشور به امضا رسیده که در قرقیزستان در 23 می سال 2002 به رسمیت شناخته شد.

گفتنی است که در اواخر سال 2016 «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران به قرقیزستان سفر کرد، این سفر برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین 2 کشور بسیار مفید بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید