واکنش سیدحسن نصرالله به شایعه طرح عربستان برای جنگ در لبنان

    کد خبر :141283

دبیر کل حزب الله لبنان در سخنان خود با اشاره به بحران داخلی عربستان، بازداشت گسترده شاهزادگان، وزرای کنونی و سابق و بازرگانان به اتهام فساد، وجود یک طرح عربستانی برای حمله نظامی به لبنان را منتفی ندانست اما در اینکه عربستان به چنین حمله ای دست بزند به دیده تردید نگرییست زیرا این کشور با لبنان مرز مشترکی ندارد و برای حمله باید از خاک فلسطین اشغالی عبور کند حال آنکه اسرائیل هیچگاه به درخواست عربستان با لبنان وارد جنگ نمی شود بلکه تنها به درخواست آمریکا و یا بر اساس منافع اش وارد چنین جنگی می شود.

نکته قابل توجه اینکه استقبال آشکار اسرائیل از استعفای سعد الحریری چه بسا یک تحلیل دیگر داشته باشد و آن اینکه بیانگر تمایل این رژیم به رویارویی با حزب الله و تلاش برای ریشه کن کردن آن به شکل مستقیم یا غیر مستقیم در سایه حمایت آمریکا و عربستان است و در این خصوص نباید فراموش کرد که عربستان در سال 2006 آشکارا حمله تل آویو به لبنان را تایید کرد و برای توجیه اقدام خود حزب الله را سرزنش نمود.

تسنیم نوشت :دبیرکل حزب الله در بخشی از سخنانش به شایعه نیت عربستان برای حمله به لبنان اشاره کرد و گفت: شایعه دیگری که در این دو روز منتشر شد این بود که ولیعهد سعودی با روسای ستاد ارتش کشورهای ائتلاف جلسه برگزار کرد تا جنگ «توفان قاطعیت» (نام جنگ عربستان علیه یمن) دیگری علیه لبنان بر پا کنند.

نمی خواهم به این موضوع اهمیت بیش از حد قائل شوم چون موضوع از حد شایعه فراتر نمی رود. البته بعضی ها در لبنان چنین آرزوهایی دارند. من خودم جزو کسانی هستم که این مساله را درک نمی کنم. خب چطور می خواهند به لبنان حمله کنند؟ از سوریه؟ از داخل فلسطین اشغالی؟ یا از سمت دریا؟ هر انسان ساده ای می تواند بفهمد که این گزینه جایگاهی ندارد.

وی به طعنه گفت: عربستان قبل از اینکه به توفان قاطعیت در لبنان فکر کند بهتر است به فکر خروج از توفان قاطعیت یمن باشد. معلوم نیست عربستان به چه سمتی حرکت می کند اما بهتر است اول از باتلاق یمن خارج شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید