نجفی اعلام کرد کاندیدای ریاست جمهوری نمی‌شود

    کد خبر :141276

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه بنا داریم به دور تسلسل باطل یعنی، نامزد شدن شهردار تهران پایان بدهیم، گفت: آقای نجفی رسما اعلام کردند که کاندیدای آینده ریاست جمهوری نیستند.

حسن رسولی ، درباره دیدار امروز اعضای شورای شهر تهران با رئیس جمهور و خروجی آن با هدف بهبود تعامل میان مدیریت شهری با دولت، اظهار کرد: صرف نظر از نکاتی که در این نشست امروز مبادله شد یکی از مهمترین دلایل تشکیل این جلسه و همچنین دستاوردهای این نشست، پایان دادن به یک دوره 14 ساله روابط سرد و رقابتی جاری و ساری بین حوزه مدیریت شهری و قوه مجریه بود.

وی با بیان اینکه در دو ساله مسئولیت احمدی نژاد و 12 ساله قالیباف، 3 مرحله آرایش سیاسی و انتخاباتی تعیین رئیس قوه مجریه با نقش آفرینی فعال و عمدتا پرهزینه شهرداران سابق تهران همراه بود، تاکید کرد: حاصل این روابط و مناسبات نه تنها برقراری روابط مسئولانه و صمیمی و همگرایانه نبوده بلکه آثار و پیامدهای ناشی این روابط انتخاباتی بر ارتباطات حقوقی، مالی، فنی، اجتماعی و مدیریتی اثار مخربی برجای داشته که تمامی این هزینه ها متاسفانه متوجه شهروندان تهرانی بوده است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه با مصادیق فراوانی می توان به این آثار مخرب اشاره کرد، گفت: به عنوان نمونه می توان به این مورد اشاره کرد که در سال 1388 مجلس هفتم قانونی با همکاری مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رساند تا بر اساس این قانون برای کاهش آلودگی هوای تهران و سایر کلانشهرها کمک های مالی از صندوق ذخیره توسعه به مبلغ 2 میلیارد دلار به شهرداریها اختصاص یابد که از این مبلغ یک میلیارد دلار به شهرداری تهران اختصاص می یافت اما با وجود طی مراحل قانونی تنها به دلیل چالش میان رئیس جمهور و شهردار وقت و تحت تاثیر روابط رقابتی این دو نفر، این قانون اجرایی نشد و رئیس جمهور از اجرای قانون امتناع کرد. این پرونده امروز به عنوان یک تخلف در مراجع قضایی و دیوان محاسبات در حال بررسی است.

رسولی با بیان اینکه خوشبختانه در انتخابات اخیر به ویژه در پاییتخت، مردم به رایشان یک مجموعه همگرا و همسو در مجمع نمایندگان تهران در مجلس و شورا انتخاب کردند، تاکید کرد: در رای بی نظیر مردم در 29 اریبهشت ماه این همسویی اتفاق افتاد و در عمل به مطالبات مردم و حقوقی که موکلین ما و اقای رئیس جمهور و نمایندگان مجلس برعهده ما گذاشته است، بنا داریم به دور تسلسل باطل یعنی، نامزد شدن شهردار تهران پایان بدهیم، به همین دلیل آقای نجفی رسما اعلام کردند که کاندیدای آینده ریاست جمهوری نیستند.

وی با بیان اینکه در این دوره برای اولین بار بعد از 14 سال آقای شهردار به دولت دعوت شدند و قرار است همکاری های میان مدیریت شهری و دولت شروع شود، ادامه داد: همچنین مسایل مهمی میان رئیس جمهور و اعضای شورا و شهردار مرتبط با حوزه مدیریت شهری و تمرکز روی ابرچالش های مدیریت شهری مانند اقتصاد ناپدیدار شهری، ترافیک و حمل و نقل، انباشت آسیبهای اجتماعی و بافت فرسوده و مسایلی از این دست مطرح شد. قرار شد در کنار ایجاد همسویی همه منتخین صرف نظر از جایگاه اجرایی در راستای مطالبات مردم حرکت کنیم.

به گفته رسولی این جلسه آغاز همکاری هر چه بیشتر میان دولت و مدیریت شهری برای کمک به کاستن معضلات مبتلا به پاییتخت بود البته در این جلسه رئیس جهور نکات مهمی را مطرح کردند و قرار شد مجددا این جلسه تکرار شود زیرا همه کسانی که با لیست امید مورد انتخاب مردم قرار گرفته اند باید در ضمن حفظ امید و نشاط اجتمای صحنه جدیدی از همگرایی و سازش میان دولت و مدیریت شهری به نمایش گذاشته شود.

وی در پاسخ به اینکه درباره مطالبات شهرداری از دولت نیز در این جلسه گفت و گو شد، اعلام کرد: گزارشی در این باره اعلام شد و قرار شد در بخش ساخت مترو و یارانه بلیت پرداخت هایی صورت گیرد.

منبع:برترینها

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید