الجزیره: هتل های ریاض به زندان شاهزادگان سعودی تبدیل شده اند

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ۱۷:۴۸
    کد خبر :141198

برخی از هتل های ریاض پایتخت عربستان به زندانی برای شاهزادگان سعودی که اخیرا به اتهام فساد مالی و پولشویی بازداشت شده اند، تبدیل شده است.
منابع سعودی اعلام کرده اند شماری از شاهزادگانی که بازداشت شده اند در هتل های پایتخت بسر می برند و تا پایان انجام تحقیقات از ارتباط و تماس با خارج از هتل ها منع شده اند.
این منابع گفته اند که تعداد شاهزاده ها و وزیران سابق و کنونی و تجار سعودی بازداشت شده به 49 تن رسیده است.
شبکه الجزیره به نقل از شبکه های اجتماعی نقل کرد که احتمال داده می شود بازداشت شدگان درهتل ریترز کارلتون در نزدیکی ریاض باشند و این هتل از روز یکشنبه همزمان با بازداشت ها به مشتریان خود خدمات ارایه نمی دهد و در سایت اینترنتی خود اعلام کرده که این هتل کاملا بسته است.
براساس این گزارش اتهام شاهزادگان، مسئولان وبازرگانانی که بازداشت شده اند، ارتشاء، اختلاس،پولشویی و سوء استفاده از نفوذ و قدرت خود است.
کمیته عالی موسوم به ‘مبارزه با فساد’ عربستان که شنبه گذشته با دستور’سلمان بن عبدالعزیز’ شاه سعودی و به ریاست ‘محمد بن سلمان ‘ ولیعهد سعودی تشکیل شد، در اولین اقدام تعدادی از شاهزادگان و وزیران سابق و فعلی و نیز شماری از سرمایه داران و تجارسعودی را بازداشت کرد.
به گزارش نامه نیوزدر میان شاهزادگان بازداشت شده نام هایی همچون متعب عبدالله بن عبدالعزیز(وزیر برکنارشده گارد ملی)، ولید بن طلال بن عبدالعزیز(سرمایه دار معروف) مدیر شرکت سرمایه گذاری القابضه (Kingdom Holding Company )، ترکی بن عبدالله بن عبدالعزیر امیر پیشین منطقه ریاض دیده می شود.
ناظران این اقدام را بیانگر ریشه دواندن فساد در آل سعود دانسته که زمینه ساز فساد بزرگتری در عربستان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید