ترکیش ایرلاین برندی بر روی ابرها

    کد خبر :141116

حمل‌ونقل هوایی یکی از شیوه‌های حمل‌ونقل است که در جابه جایی سریع مسافر و بار به نقاط مختلف از طریق راه‌های ارتباطی بین قاره‌ای نقش مهمی دارد.امروزه صنعت حمل‌ونقل هوایی به عنوان بخش جدایی‌ناپذیری از هر اقتصاد توسعه‌یافته و در حال توسعه است؛ به نحوی که اگر در چند سال گذشته، توسعه این صنعت محصول توسعه اقتصادی بود و یا همزمان با آن رشد می‌کرد، می‌توان ادعا کرد صنعت حمل‌ونقل هواییِ مناسب و انعطاف‌پذیر، زیرساخت هر توسعه اقتصادی پایدار و درازمدت است.

در این میان ایرلاین ها می توانند نقش قابل توجهی درتوسعه اقتصادی کشورها ایفا کنند. ایمنی پرواز، خدمات رفاهی و قیمت نقش تعیین کننده ای و بسیاری از استانداردها در انتخاب یک ایرلاین به عنوان یک شرکت برتر هوایی نقش دارد.«ترکیش ایرلاینز» در سال ۲۰۱۶ هفتمین شرکت هواپیمایی برتر جهان شناخته شد. رعایت بسیاری از استانداردهای جهانی در این شرکت سبب انتخاب آن در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به عنوان ایرلاین منتخب در میان صدها ایرلاین معروف جهانی بود.به همین دلیل نگاهی به جدیدترین سرویس های این خط هوایی برتر دنیا می اندازیم و وجه تمایز آن را به عنوان یکی از بهترین ها در صنعت حمل و نقل هوایی بررسی می کنیم.

ترکیش ایرلاینز، شرکت هواپیمایی متعلق به ترکیه است که در سال ۱۹۳۳ به دستور مصطفی کمال آتاتورک تأسیس شد و روزانه به ۳۰۰ مقصد، در اروپا، آسیا، آفریقا و ایالات‌متحده آمریکا پروازهای مستقیم دارد.

از سال ۲۰۰۰ فعالیت‌ها و پیشرفت های این شرکت روند صعودی بسیار قابل توجهی به خود گرفت و در سال ۲۰۰۴ با اضافه شدن ۱۵ فروند هواپیمای بوئینگ آمریکایی و ۳۶ فروند هواپیمای مدرن ایرباس فرانسوی، ناوگان این شرکت چهره ای جدید به خود گرفت. بنابر آمار اعلام شده، تا سال ۲۰۱۶ تعداد ۳۳۵ فروند هواپیمای مختلف، ناوگان هوایی این شرکت را تشکیل داده اند.

غذاهایی که درهواپیماهای ترکیش ایرلانیز سرو می‌شوند، مشهور بوده و در بسیاری از مجلات و سایت‌های معروف موردتقدیر قرارگرفته است. منوهایی که برای برخی از پروازها تهیه‌شده‌اند، از غذاهای امپراتوری عثمانی الهام گرفته‌اند. در کلاس‌های پروازی این شرکت بهترین غذاهای بین‌المللی و ترکی سرو می‌شود.

همچنین بیش از ۱۹ هزار کارمند به صورت مستقیم در استخدام ترکیش ایرلاینز هستند که از این تعداد یازده هزار نفر به عنوان خدمه پرواز در حال خدمت بوده و به طور کلی چهل هزار پرسنل نیز در ۱۵ شرکت طرف قرارداد با ترکیش ایرلاینز مشغول خدمت هستند. با توجه به بروزرسانی ناوگان و همچنین ارائه خدمات مطلوب و بر اساس نظر سنجی های صورت گرفته از مسافران ، ترکیش ایرلاینز توانسته برای چهار سال پیاپی عنوان بهترین شرکت هواپیمایی اروپا را کسب کند.

با توجه به این که ترکیش ایرلاین بیش از ۴۵ سال است که در ایران فعالیت دارد و به دلیل حجم بالای پروازها از ایران و به مقصد ترکیه، بیشترین تعامل را در بین شرکت‌های هواپیمایی بین المللی با بازار ایران دارد، این شرکت خدماتی ویژه ای برای مسافران ایرانی ارائه می دهد تا در مسیرهای طولانی بتوانند یک استاپ اوور در استانبول داشته باشند.

این طرح جدید ترکیش ایرلاین ویژه مسافران ایرانی است که قصد سفر به آمریکا، کانادا، آرژانتین، برزیل، کلمبیا، پاناما، ونزوئلا، کوبا، خاور دور، شمال اروپا و بریتانیا را دارند. بر اساس این طرح، مسافران در مسیر رفت یا برگشت می‌توانند به رایگان یک شب اقامت در هتل‌های استانبول داشته باشند. هدف ترکیش ایرلاین از ارائه این سرویس، راحتی بیشتر مسافران در مسیرهای طولانی است تا مسافران بتوانند در میانه راه مدتی را در استانبول سپری کنند.

همچنین، مسافران ایرانی می‌توانند از سرویس مینی پورت این شرکت نیز استفاده کنند. مینی پورت این امکان را به مسافر می‌دهد تا هنگامی که به فرودگاه استانبول می‌رسد، بار خود را به جای فرودگاه در داخل شهر استانبول تحویل بگیرد و همچنین پس از چک‌اوت از هتل بار خود را به جای فرودگاه، در داخل شهر تحویل دهد تا به مقصد فرودگاه حمل شود.

در بازدید از دفتر مرکزی هواپیمایی ترکیش ایرلاین در استانبول نحوه آموزش کادر پروازی شامل مهمانداران ، خلبانان و نیروهای فنی مهندسی نیز مورد بررسی قرار گرفت. آموزش صحیح این موارد یکی دیگر از عوامل توفیق شرکت های هواپیمایی است ، هواپیمایی ترکیش ایرلاینز در این حوزه نیز موفق عمل کرده و پیشرفته ترین تجهیزات را برای آموزش نیروی های مورد نیاز در اختیار گرفته است.

اولین و مهمترین بخش آموزش ، تربیت خلبانان است که باید با توجه به ناوگان موجود صورت گیرد ، ترکیش ایرلاینز برای این منظور پیشرفته ترین سامانه های شبیه ساز پرواز را برای آموزش خلبانان هواپیماهای بویینگ ۷۷۷ ، بویینگ ۷۳۷ ، ایرباس ۳۱۰ و خانواده ایرباس ۳۲۰ در اختیار دارد.

با کمک این سامانه های شبیه سازی آموزش خلبانان در کمترین زمان و البته با استانداردهای روز بین المللی انجام می شود .

بخش بعدی در قسمت آموزش ، برای خدمه پروازی کابین و مهمانداران در نظر گرفته شده است.در این بخش نیز با توجه به نوع هواپیماهایی که در خدمت ترکیش ایرلاینز هستند شبیه سازهای مورد نیاز تهیه شدند و برای آموزش استفاده می شوند.

همچنین خدمه پرواز کابین و مهمانداران هم آموزش های لازم برای مقابله با حوادث و سوانح را فرا می گیرند تا در صورت بروز شرایط اضطراری بتوانند به مسافران خدمت رسانی کرده و میزان خسارت و تلفات را به حداقل میزان ممکن برسانند.

گفتنی است هواپیمایی ترکیش یکی از خطوط هوایی فعال در ایران است که امکان خرید بلیط های این هواپیمایی با استفاده از کارت های شتاب بانکی انجام می پذیرد و مسافران می توانند بدون واسطه از این خط هوایی خری انجام دهند.

در سال ۲۰۱۶، موسسه بین‌المللی ارزیابی «برند فایننس» (Brand Finance) که در زمینه رده‌بندی رتبه برندهای جهانی فعالیت دارد، خطوط هوایی ملی ترکیه موسوم به «ترکیش ایرلاینز» را با ارزشی بیش از ۲.۴ میلیارد دلار به عنوان ارزشمندترین برند ترکیه معرفی کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید