باید فکری به حال کاهش مطالعه در جامعه کنیم

    کد خبر :14100

رئیس آستان مقدس عبدالعظیم حسنی در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران تاکید کرد: باید فکری به حال کاهش مطالعه در جامعه شود.

 به نقل از ستاد اموری رسانه‌ای و خبری سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری؛ رئیس آستان مقدس عبدالعظیم حسنی با حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: علیرغم برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در زمینه کتاب، در انتشار کتاب رشد کمی داشته‌ایم اما در کتابخوانی و مطالعه مشکلات متعددی وجود دارد.

آیت‌الله محمدی ری‌شهری در تشریح مشکلات این حوزه گفت: از گرانی کتاب گرفته تا مشکلات عدیده ناشران و شرایطی که امکانات مجازی جدید پدید آورده، همه و همه در کاهش سهم مطالعه مردم ایران تاثیر داشته است و باید برای معضل کتابخوانی فکری اساسی کرد.

وی افزود: بنده با توجه به علاقه‌ای که به کتاب‌های متعدد دارم، هر سال به نمایشگاه کتاب تهران می‌آیم و از دیدن کتاب‌های چاپ جدید لذت می‌برم.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث اظهار کرد: درباره‌ انتخاب شعار نمایشگاه کتاب «یک کتاب بیشتر بخوانیم» باید بگویم اگر این مهم محقق شود، بسیار اتفاق مبارکی است.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش ابراز امیدواری کرد رئیس‌جمهور منتخب ایران نیز به بحث فرهنگ و نشر کتاب اهمیت دهد و بودجه فرهنگی خوبی نیز در نظر بگیرد، زیرا به گفته مقام معظم رهبری، فرهنگ از هر حوزه‌ای مهمتر است.

سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه‌ شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید