قیمت نفت به بالاترین میزان از سال ۲۰۱۵ رسید

    کد خبر :140614

در معاملات صبح دوشنبه با محدودتر شدن بازار و همچنین پس از تحکیم قدرت ولیعهد عربستان با دستگیری‌های مقامات و شاهزاده‌های رده بالا، قیمت‌های نفت به بالاترین رکورد از جولای ۲۰۱۵ تاکنون رسید.

در معاملات صبح دوشنبه با محدودتر شدن بازار و همچنین پس از تحکیم قدرت ولیعهد عربستان با دستگیری‌های مقامات و شاهزاده‌های رده بالا، قیمت‌های نفت به بالاترین رکورد خود از جولای ۲۰۱۵ تا کنون رسید.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، پیش‌خرید نفت برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت خام، در اوایل روز دوشنبه با ۳۷ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش قیمت، به رقم ۶۲.۴۴ دلار برای هر بشکه رسید که بیشترین میزان آن از جولای ۲۰۱۵ تا کنون است و بیش از ۴۰ درصد از کمترین مقادیر ۲۰۱۷ بالاتر است.

در معاملات اول صبح امروز نفت خام نیمه سنگین تگزاس غرب آمریکا (دابلیوتی‌آی) هم با ۳۶ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش نسبت به قیمت بسته شده قبلی به قیمت ۵۶.۰۰ دلار برای هر بشکه رسید که بالاترین رکورد آن از جولای ۲۰۱۵ تا کنون است. قیمت دابلیوتی‌آی یک‌سوم از کمترین مقادیر ۲۰۱۷ خود بالاتر آمده است.

محمد بن سلمان، پادشاه آینده عربستان سعودی، با پاکسازی حکومتی خود با هدف مقابله با فساد و دستگیری خانواده سلطنتی، وزیران و سرمایه‌گذاران شامل تاجر میلیاردر معروف، الولید بن طلال و رییس گارد ملی، شاهزاده متعب بن عبدالله، جایگاه خود در ساختار قدرت را مستحکم‌تر کرد. و این راه را برای انجام اصلاحات اقتصادی او هموارتر خواهد کرد.

در بازارهای نفت هم تاجران بر این باور هستند که نشانه‌های مداومی از محدودتر شدن شرایط بازار دیده می‌شود.

هفته گذشته شرکت‌های انرژی آمریکا ۸ چاه نفت را تعطیل کردند و رقم کل آنها را به ۷۲۹ حلقه کاهش دادند که این بزرگترین کاهش از ماه می ۲۰۱۶ تا کنون بود.

کاهش فعالیت‌های حفاری نفتی آمریکا زمانی اتفاق می‌افتد که کشورهای عضو اوپک و تولیدکنندگان غیراوپک به رهبری روسیه بر توافق خود برای کاهش روزانه ۱.۸ میلیون بشکه‌ای نفت پافشاری می‌کنند.

این گروه تا ماه مارچ ۲۰۱۸ تولیدات خود را در این محدوده رعایت خواهند کرد اما گمانه‌زنی‌ها برای تمدید این توافق درحال توسعه است.

درحالی‌که عرضه درحال کاهش است، تحلیل‌گران بر این نظراند که تقاضا همچنان قوی باقی می‌ماند.

بانک بارکلیز اعلام کرد: رشد هماهنگ اقتصادهای جهان و اختلالات جدید در عرضه نفت، سازنده‌ترین شرایط را برای بهبود قیمت نفت از ۲۰۱۴ تا کنون محیا کرده است.

این بانک انگلیسی اعلام کرد که پیش‌بینی خود از میانگین قیمت نفت برنت در ربع چهارم را با ۶ دلار افزایش در هر بشکه به بشکه‌ای ۶۰ دلار خواهد رساند.

بارکلیز اعلام کرد پیش‌بینی میانگین قیمت خود برای کل سال ۲۰۱۸ را هم ۳ دلار افزایش داده و به بشکه ۵۵ دلار رسانده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید