افزایش ریسک ابتلا به دیابت و بیماری قلبی با مصرف نوشابه گازدار

    کد خبر :140435

تحقیق جدید نشان می دهد تنها مصرف دو قوطی نوشابه گازدار در هفته برای افزایش ریسک بیماری قلبی، سکته، فشارخون بالا و دیابت کافی است.
به گزارش مهر، طبق گزارش محققان مصرف یک قوطی ۰.۳۴ لیتری نوشابه گازدار موجب افزایش فشارخون می شود. این مطالعه در ادامه تاکید می کند که مصرف میزان کمی از این نوشیدنی به صورت عادت هفتگی می تواند ریسک سندروم متابولیک را افزایش دهد.

در این مطالعه، داده های ۳۶ مطالعه در مورد افرادی که پنج نوشابه حاوی قند یا بیشتر در هفته مصرف می کردند و فاکتورهای پرخطر نوشابه گازدار توسط محققان بررسی شد.

کاهش ۱۷ درصدی حساسیت انسولین در افرادی که نوشابه های حاوی قند به مدت ۱۰ هفته می نوشیدند مشاهده شد. محققان همچنین به رابطه بین نوشابه گازدار، فشارخون بالا و بیماری قلبی پی بردند.

فدیال ایسوپ، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه آفریقای جنوبی، در این باره می گوید: «افزایش شیوع اختلالات کاردیومتابولیک قویا با شهرنشینی و سبک زندگی مضر نظیر بی تحرکی، سیگار کشیدن و رژیم غذایی نامناسب مرتبط است.»

به گفته وی، مصرف بیش از اندازه مواد قندی یکی از تغییرات اساسی در رژیم غذایی جهانی در طول چند دهه اخیر بوده است که عامل اصلی شروع بیماری های قلبی-عروقی تلقی می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید