عدم تعادل باکتری های روده موجب بروز سکته و زوال عقل می شود

    کد خبر :140418

مطالعه جدید نشان می دهد عدم تعادل در باکتری های روده افراد مسن منجر به بروز مشکلات مرتبط با افزایش سن نظیر سکته و زوال عقل می شود.
به گزارش مهر، یافته ها نشان داد التهاب مزمن موجب عدم تعادل یا “دیس بیوسی” باکتری های روده می شود که موجب فراوانی بیشتر باکتری های بد نسبت به باکتری های خوب می شود.

رشد بی اندازه زیاد باکتری های بد می تواند موجب نفوذپذیری بیشتر پوشش روده شود که در نتیجه مواد سمی امکان ورود به جریان خون را پیدا کرده و به سراسر بدن حرکت می کنند که تاثیرات منفی گوناگونی به همراه خواهد داشت.

به گفته محققان، دیس بیوسی می تواند مشکلات متعددی برای سلامت از جمله اختلالاتی نظیر بیماری التهاب روده، چاقی، دیابت، سرطان، اضطراب و اوتیسم به همراه داشته باشد.

فلوریس فرانسن، سرپرست تیم تحقیق، از دانشگاه پزشکی گرونیگن هلند، در این باره می گوید: «روده ما محل زندگی تعداد زیادی باکتری است. همچنین انواع متفاوت گونه های باکتری هم وجود دارند، گونه های که از فردی به فرد دیگر متفاوت هستند.»

وی در ادامه می افزاید: «از آنجائیکه تصور می شود التهاب در بروز بسیاری از بیماری های مرتبط با افزایش سن نقش دارد و ما در حال حاضر دریافتیم که میکروبیوم های روده در این فرآیند نقش دارند، شیوه های نظیر تغییر در رژیم غذایی، پروبیوتیک ها و پری بیوتیک ها می توانند موجب تغییر در ترکیب میکروبیوم های روده در افراد مسن شوند و در نتیجه التهاب کاهش یافته و روند افزایش سن با سلامتی همراه خواهد بود.»

در این مطالعه، باکتری های روده موش های مسن در موش های جوان منتقل شد تا التهاب مزمن ناشی از افزایش سن در آنها ایجاد شود.

تیم تحقیق واکنش های ایمنی را در طحال، گره های لنفاوی و بافت های روده کوچک موش های جوان بررسی کردند و همچنین تجلی ژن همراه با ژنوم کامل را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

محققان افزودند که یافته ها ممکن است به درمان های که ترکیب باکتری روده را در افراد مسن، از طریق تغییرات در رژیم غذایی و مکمل های پریبیوتیک و پروبیوتیک، که ممکن است منجر به روند پیری سالمتر شود، منتهی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید