برای حمایت از تولید ملی باید فرهنگ سازی شود

    کد خبر :140379

مدیرعامل پاکسان مصرف برند خارجی را برای عده ای از طبقات جامعه عامل تفاخر دانست و افزود: باید برای مصرف کالاهای داخلی فرهنگ سازی نیز صورت گیرد.

به گزارش تسنیم علی صفوی نژاد مدیرعامل شرکت پاکسان از حضور برخی شرکت‌های خارجی با سرمایه گذاری عمده در بازار محصولات شوینده ایران خبر داد و گفت: این شرکت‌ها با استفاده از مزیت‌های موجود در کشور رقابت نابرابری با صنعتگران ایرانی دارند و از همه ظرفیت های تبلیغاتی برون مرزی برای معرفی محصولات خود استفاده می کنند.

وی با اشاره به حضور 3 شرکت خارجی در بازار صنایع شوینده ایران یادآورشد: این شرکت ها با سرمایه گذاری که کردند توانستند بخشی از بازار صنعت شوینده داخلی را تصاحب کنند.

وی بازار داخلی را برای تولید و عرضه محصولات شوینده بسیار مستعد خواند و افزود: در ایران مزیت نسبی دسترسی به مواد اولیه وجود دارد که به راحتی در اختیار شرکتهای خارجی قرار می گیرد و از لحاظ قیمت ⅓ قیمت های جهانی است. علاوه بر این، مزیت دستمزد کارگران نیز وجود دارد که فضای مناسبی را برای دیگر رقبای خارجی به وجود آورده و در عین حال رقابت را برای تولید کنندگان داخلی تنگ کرده است.

وی تاکید کرد نباید بازار را به طور کامل در اختیار شرکت هایی قرار دهیم که مشخص نیست تا چه زمانی در عرصه اقتصادی کشور حضور می یابند.شرکت های خارجی از شرایط نابرابری حتی در عرصه تبلیغات و قیمت گذاری محصولات نسبت به تولیدکنندگان داخلی برخوردار هستند در حالی که باید تفاوت‌هایی از نظر دسترسی آسان به مواد اولیه و منابع برای شرکت های ایرانی که سال ها در این عرصه فعالیت دارند وجود داشته باشد.

عضو انجمن صنایع شوینده کشور در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران حاضر در این نشست خبری تصریح کرد: در انجمن صنایع شوینده به دنبال ساز وکاری هستیم تا بتوانیم رابطه منطقی در قیمت گذاری به وجود بیاوریم. بسیاری از شرکت هایی که به تازگی پودر تولید می کنند چون از ابتدا نرخ قیمت گذاریشان بالا بوده اکنون نیز با قیمت بالا محصول خود را عرضه می کنند.

مدیرعامل پاکسان مصرف برند خارجی را برای عده ای از طبقات جامعه عامل شانیت و تفاخر معرفی کرد و افزود: باید برای مصرف کالاهای داخلی فرهنگ سازی نیز صورت گیرد.بسیاری از افراد جامعه به دنبال تاثیر آنی هستند بدون آنکه به عواقب آتی یک اقدام فکر کنند بسیاری از پودرهای شوینده که با نام خارجی در بازار عرضه می شوند درست است که در کوتاه ترین زمان ممکن البسه را تمیز می کند اما این تمیزی به قیمت از بین رفتن بافت لباس و از هم گسستگی آن است.

به گفته وی، شرکتهای داخلی در قیمت گذاری محصولاتشان تابع کنترل قیمت بوده‌اند؛ ولی شرکتهای خارجی به دلیل اینکه تحت برند تولید می کنند، نرخ بالاتری را برای تولیداتشان تعیین می کنند.

وی با بیان اینکه بازار صنعت شوینده نیز همچون سایر عرصه های صنعت کشور دچار رکود است افزود: در این شرایط تولیدکنندگان باید به فکر کشف بازارهای جدید باشند تا بتوانند حیات خود را حفظ کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید