آگهی‌های تضمینی برای فروپاشی زندگی!

    کد خبر :140293

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران در خصوص آگهی های تبلیغاتی اخذ طلاق توافقی در کوتاه ترین زمان گفت: این گونه آگهی ها در فضای مجازی، روزنامه و یا در مجلات از جانب وکلای دادگستری صحت ندارد.

بهمن کشاورز رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران در گفت و گو با جام جم آنلاین اظهار داشت: این گونه تبلیغات مبنی براخذ طلاق توافقی در 24 یا 48 ساعته ، بسیار بیهوده و گزاف است. این تبلیغات نه تنها بحث انتظامی، بلکه بحث کیفری هم دارد. زیرا آگهی دهنده از وسایل متقلبانه برای استفاده کرده است. بنابراین این گونه تبلیغات مورد قبول و پسندیده نیست.

وی در ادامه گفت: این در حالی است که طلاق در بعضی از موارد شاید راه حل نهایی بوده و مشکل زوجین را حل کند. ولی چه بسا جای امید به زندگی زوجین وجود دارد و با دخالت مصلحین، این گونه مشکلات حل شود.

کشاورز با اشاره به اینکه علت دخالت وکیل در دعاوی حقوقی ایجاد صلح و سازش است گفت: از دیدگاه من کسانی که چنین آگهی های در جراید و فضای مجازی منتشر می کنند در امور دیگر وکالتی هم اعتباری ندارد. این در صورتی است که کسانی که قصد جدایی بر مبنای توافق را دارند باید به دفاتر وکالت رسمی، که دارای هویت است، مراجعه کنند.

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران در خصوص آسیب های اجتماعی اینگونه اقدامات ، گفت: متاسفانه من اعتقاد بر این ندارم که ادامه زندگی زن و شوهری در هر شرایط و وضعیتی قابل دفاع است، چه بسا وضعیتی بسیار بدتر از جدایی ایجاد کند. اما بدیهی است که با توجه به تبعات انسانی باید سعی شود اگر امکان سازشی است، انجام شود. حال وقتی که به نوعی تشویق به جدایی وجود دارد. امکان این گونه اقدام سازشی در مورد زوجین منتفی خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: به طور کلی کسانی که از وکلای دادگستری، عضو کانونهای وکلای دادگستری، به هر علت شکایتی دارند می تواند به دادسرای انتظامی کانون مربوط که در محل کانون مستقراست مراجعه کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید