حمایت قاطع از اقدام وزیر ارشاد درنظرخواهی از کارشناسان برای لایحه سازمان رسانه ای

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ ۱۵:۰۲
    کد خبر :140153

عضو هیات رییسه فراکسیون مستقلین ولایی مجلس ضمن حمایت قاطع از اقدام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استفاده از نظر کارشناسان برای لایحه سازمان رسانه ای گفت: این تصمیم به نفع اهالی رسانه و خبرنگاران است.

محسن بیگلری اظهار داشت: لایحه سازمان رسانه ای لایحه ای در راستای حق دسترسی همگانی به اطلاعات، ارتقای رعایت موازین اخلاق حرفه‌ای حمایت از حقوق مخاطبان رسانه­ ها، حمایت از حقوق و منافع صنفی و استقلال و امنیت حرفه ای روزنامه­ نگاران و خبرنگاران است که می تواند در راستای ساماندهی وضعیت رسانه ها و اهالی رسانه تاثیرگذار باشد.
وی افزود: اقدام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارجاع این لایحه به کمیسیون فرهنگی دولت و استفاده از نظرات کارشناسان و نخبگان این حوزه اقدامی مثبت است که ما از آن حمایت می کنیم و امیدواریم این اقدام در حل مشکلات اهالی رسانه تاثیرگذار باشد.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس اظهار داشت: امروز متاسفانه خبرنگاران از امنیت شغلی لازم برخوردار نیستند، این لایحه می تواند در راستای حمایت از بیمه و حقوق خبرنگاران تاثیرگذار باشد و بسیاری از مشکلات را حل کند.
بیگلری تاکید کرد: در صورتی که لایحه جامع و قوی باشد نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز از آن حمایت خواهند کرد.ما از هر اقدامی که در راستای حمایت از خبرنگاران و اهالی رسانه باشد حمایت می کنیم زیرا خبرنگاران چشم تیزبین مردم هستند، اگر نقدی نباشد رشدی ایجاد نمی شود.
به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توئیتر نوشت: لایحه سازمان رسانه ای برای بررسی برخی مواد به کمیسیون فرهنگی دولت ارجاع شد، از دیدگاه های پیشکسوتان رسانه در تکمیل لایحه سپاسگزار خواهم بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید