جنجال بر سر انتصاب های نجفی ادامه دارد ؛ محسن هاشمی هم واکنش نشان داد

    کد خبر :140104

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش در جلسه امروز درباره انتصاب‌های صورت گرفته در شهرداری تهران گفت: این انتصاب‌ها توسط معاونین و مدیران شهردار تهران انجام شده است.
محسن هاشمی رفسنجانی پس از نوزدهمین جلسه شورای شهر تهران،ری و تجریش در جمع خبرنگاران درباره مصوبات این جلسه اظهار داشت: متاسفانه امروز به دلیل جلسه اضطراری که پیش آمد از اوایل جلسه حاضر نبودم و با یک ساعت تاخیر رسیدم.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه افزود: در جلسه امروز در خصوص سیاست‌های اجرایی لایحه بودجه سال 97 بررسی‌هایی صورت گرفت و این موضوع بسیار مهم است.

وی ادامه داد: کم کم داریم به فصل بودجه سال 97 نزدیک می‌شویم و شورای شهر باید آمادگی خود را در این خصوص افزایش دهد و با شهرداری تهران نیز تعامل لازم ایجاد شود که هنگامی که بودجه را ارسال می‌کند اعضای شورا اطلاعات لازم را داشته باشد و نظرات شورا در کلیات بودجه لحاظ شود تا لایحه با سرعت مناسب‌تری مورد رسیدگی قرار بگیرد.

وی افزود: در حال حاضر ما درون برنامه دوم شهرداری تهران هستیم که از سال 93 شروع و سال 97 به اتمام می‌رسد. بنابراین سال آینده سال آخر این برنامه است.

هاشمی‌رفسنجانی بیان داشت: بنابراین باید به فکر اقدامات لازم برای برنامه آینده باشیم که کلیات آن امروز تصویب شد و پیشنهادهای مکتوبی ارائه دادند که نهایتا این نظر مورد قبول واقع شد که کلیات برنامه جدید در کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار بگیردو هفته آینده مجددا در صحن علنی مطرح شود.

وی درباره انتصابات صورت گرفته در شهرداری تهران اظهار داشت: اعضای شورا در عزل و نصب شهرداری دخالتی نمی‌کنند ولی می‌توانند نظرات خود را اعلام کنند.

به گزارش نامه نیوز،وی ادامه داد: اینکه اعضای شورا نظرات خود را درباره انتصابات اعلام کنند کاملا طبیعی است.

هاشمی گفت: آخرین نصب‌هایی که دیدم اکثر نصب‌هایی بود که مربوط به شهرداری تهران نبود و نجفی،‌معاونان و روسای مناطق را انتخاب کرده و نصب‌های فعلی مربوط به رده‌های پایین‌تر و توسط معاونین و مدیران کل بوده است.

رئیس شورای شهر تهران یادآور شد: اینکه در حال حاضر به رده سوم انتصابات رسیده‌ایم، باید بررسی شود اعضای شورا بیشتر در این موضوع ورود کنند یا خیر.

وی درباره رای دیوان عدالت اداری مبنی بر حذف عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک، اظهار داشت: این موضوع که درتمام اخبار سراسری تهران مطرح شد بنده نگران شدم که از روز شنبه با ترافیک شدیدی بر سر کار بیایم. چرا که عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک اعلام کردند، حذف شده‌ است.

وی گفت: نحوه اعلام این خبر ناپسند و ناپخته بوده و به اشتباه مخابره شده بود چرا که اصل مطلب مربوط به مصوبه سال 93 شورا است که در آن آمده بود اگر تخلفی در محدوده طرح ترافیک صورت بگیرد متخلف علی‌رغم پرداخت جریمه خود باید جریمه دیگری پرداخت کند که اگر به تاخیر بیفتد باید چند برابر آن را پرداخت کند.

وی بیان داشت: یکی از نمایندگان مجلس به این مصوبه اعتراض داشتند که در دیوان عدالت اداری نیز این اعتراض مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا نظر نماینده مجلس توسط دیوان عدالت اداری تائید شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید