معاون ستاد کل نیروهای مسلح : روند تهدیدات به سمت تهدیدات ترکیبی و هیبریدی پیش می رود

    کد خبر :140098

معاون عملیات ستادکل نیروهای مسلح گفت: روند تهدیدات به سمت تهدیدات ترکیبی و هیبریدی پیش رفته و در حوزه‌های مختلف جنگ اطلاعاتی و جنگ سایبری در حال پیشروی است و ما نیز باید آمادگی مقابله با این حوزه‌ها راداشته باشیم.
سردار سرتیپ پاسدارمهدی ربانی معاون عملیات ستادکل نیروهای مسلح در چهارمین همایش پدافند جامع کشور در سخنانی اظهار داشت: در آستانه حماسه بزرگ اربعین حسینی هستیم که ویژگی‌های متمایزی از سایر وقایع تاریخ اسلام دارد. وی درباره پدافند غیرعامل، گفت: هر حوزه‌ای که باعث کاهش آسیب‌پذیری ما در مقابل تهاجم دشمن بشود، جزو پدافند غیرعامل است.

معاون عملیات ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: طی چهار دهه گذشته کشور ما همواره مورد تهدید بود و این برهه از تاریخ ما با هیچ زمانی از تاریخ ایران از لحاظ مواجه با تهدید قابل مقایسه نیست. از زمان پیروزی انقلاب، دشمنان با قائله‌های تجزیه‌طلبانه اقداماتی را شروع کردند و پس از آن تا زمان جنگ تحمیلی این تهدیدات ادامه داشت و در ادامه عده‌ای از عناصر داخلی دشمن، فتنه 88 را ایجاد کردند و در ادامه هم شاهد تحریم اقتصادی و جنگ فرهنگی هستیم.

معاون عملیات ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: با گذر زمان تهدیدات پیچیده‌تر شدند. هر گامی که ما در راستای اهداف انقلاب برداشتیم و حوزه دفاعی را گسترش دادیم و به سمت شهرهای مرزی و در ادامه به خارج از کشور و مرزهای رژیم صهیونیستی پیش رفتیم و دشمن در مقابل ما انفعالی عمل کرد.

ربانی گفت: اگر زمانی صدام و عراق و القاعده دشمن ما بودند، مسیر ما به حذف همه اینها و ایجاد جبهه مقاومت و تلاش دشمن به از بین بردن این جبهه منتهی شد.

به گزارش نامه نیوز،وی افزود: روند تهدیدات به سمت تهدیدات ترکیبی و هیبریدی پیش رفته و در حوزه‌های مختلف جنگ اطلاعاتی و جنگ سایبری در حال پیشروی است و ما نیز باید آمادگی مقابله با این حوزه‌ها راداشته باشیم.

ربانی عنوان کرد: آمریکا بدنبال ایجاد خطای تصمیم‌گیری در مسئولان است و ما باید در مقابل همه نوع تهدید آماده باشیم. آنچه توسط دشمن دنبال می‌شود ناامن کردن ایران از داخل با استفاده از جنگ‌های نیابتی و شکاف‌های اجتماعی برای ایجاد نارضایتی در مردم و در نهایت تضعیف نظام و تغییر رفتار آن است.

معاون عملیات ستادکل نیروهای مسلح در پایان با تاکید بر اینکه متأسفانه موضوع پدافند غیرعامل یک بحث جدا از مأموریت‌ها در نیروهای مسلح تلقی می‌شود حال اینکه پدافند غیرعامل باید بخش جدایی‌ناپذیز بخش‌های نظامی باشد تصریح کرد: باید اجرای رزمایش‌ها و تمرینات در این حوزه ها را جدی بگیریم.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید