افزایش قیمت جهانی ال‌ان‌جی

    کد خبر :140008

این هفته قیمت‌های لحظه‌ای ال‌ان‌جی در آسیا با محدود شدن عرضه به دنبال اختلال در تولید در دو پروژه بزرگ استرالیا و همچنین تقاضای مداوم از سوی واردکنندگان، بالا رفت.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، قیمت لحظه‌ای ال‌ان‌جی برای تحویل در ماه دسامبر با ۱۵ سنت افزایش نسبت به هفته قبل به ۹.۱۵ دلار برای هر واحد گرمایی انگلیسی (ام‌ام‌بی‌تی‌یو) رسید.

فعالیت‌های صادراتی از تاسیسات ۸.۵ میلیون تن در سال کوئینزلند کورتیز، متعلق به رویال‌داچ‌شل در استرالیا، پس از این که از ۶ اکتبر برای تعمیرات تعطیل شد، این هفته دوباره آغاز به کار کرد.

طبق داده‌های وب‌سایت اپراتور بازار انرژی استرالیا (ایمو)، این کارخانه از ۱۹ اکتبر شروع به دریافت گاز طبیعی ورودی برای تولید ال‌ان‌جی کرده است.

به گفته منابع آگاه یک دلیل دیگر محدودتر شدن بازار این است که کارخانه ال‌ان‌جی گورگون شرکت شورون در شمال غربی استرالیا در ماه‌های سپتامبر و اکتبر به علت تعمیرات صادرات خود را کاهش داده بود. این هفته اما تمام واحدهای گورگون به فعالیت بازگشتند و به آرامی تولید خود را افزایش می‌دهند.

پورتوریکو پس از یک وقفه ۷هفته‌ای به دنبال طوفان ماریا که آسیب‌های گسترده‌ای به شبکه برق این کشور وارد کرد، واردات ال‌ان‌جی را از سر می‌گیرد.

پاکستان که به تازگی ۴ محموله از ال‌ان‌جی را برای ماه ژانویه خریداری کرده بود به دنبال خرید ۴ محموله برای ماه فوریه است.

چین یک منبع بزرگ تقاضا برای این زمستان بوده است و در ۲ برابر شدن قیمت‌ها از ماه جون ۲۰۱۷ تاکنون مشارکت داشته است.

این کشور امسال سبک زندگی میلیون‌ها خانوار را از سوزاندن زغال‌سنگ با آلودگی بالا به گاز طبیعی با آلودگی کمتر تغییر داده است و باعث شده است که در بازار محدود کنونی آسیا، عرضه از این هم بالاتر برود.

طبق گفته تاجران دلیل دیگر تقویت قیمت‌های لحظه‌ای ال‌ان‌جی، نامشخص بودن تاریخ شروع به کار واحدهای صادرات ال‌ان‌جی در کارخانه یمال روسیه و کارخانه کاوپوینت ایالات متحده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید