تصویب کلیات طرح الزامات و سیاست‌های بودجه سال آینده شهرداری تهران

    کد خبر :139975

در نوزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، اعضای این شورا بررسی طرح سیاست‌ها و الزامات تدوین لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران را مورد بحث و بررسی قرار دادند و نهایتا کلیات آن را به تصویب رساندند.

بهاره آروین عضو هیات‌رئیسه شورای شهر تهران، ری و تجریش در تشریح این طرح گفت: این طرح در سرفصل‌ها، ماده واحده و تبصره‌هایی تدوین شده، ضمن اینکه در تبصره‌های اشاره شده منابع بودجه مصرفی سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران مشخص است. همچنین در این طرح تاکید ویژه‌ای بر پیوست‌های بودجه‌ای شهرداری تهران شده است.

وی افزود: براساس طرح اشاره شده، باید گزارشی از بودجه سال ۱۳۹۵ شهرداری تهران در اختیار شورا قرار بگیرد. همچنین شهرداری باید گزارشی را نیز از عملکرد بودجه‌ای خود در ۹ ماهه سال ۹۶ ارائه کند.

در ادامه، میرزایی معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران نیز گفت: از ابتدای کار شهرداری، پیوندی میان کار کارشناسی و بودجه وجود نداشته است و از همان روزهای نخست انحراف بودجه در تمامی سطوح احصا شده است.

به گزارش ایسنا،وی افزود: گزارش‌های ارزیابی نشان می‌دهد آیین‌نامه‌های بودجه، اجرایی نشده، لذا پیشنهاد می‌کنیم برای پیوند حداکثری برای برنامه‌های توسعه‌ای و بودجه، برنامه سوم توسعه شهرداری تهران با یک سال تاأخیر تدوین شود.

معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران ادامه داد: کلیات برنامه بودجه تدوین شده است و برای اخذ نظر کمیسیون‌ها به تمامی کمیسیون‌ها ارسال شده است و بی تردید با حضور همه اعضای شورای شهر تهران برای نظام برنامه‌ریزی صحبت خواهیم کرد.

میرزایی تاکید کرد: در کلیات تصویب شده برنامه رویه اصلاح‌طلبی در راستای کاهش نابرابری‌های اجتماعی به عنوان مهم‌ترین مساله مدنظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به پیوند میان برنامه و بودجه به عنوان یکی دیگر از رویه‌های در نظر گرفته شده برای برنامه سوم توسعه شهرداری تهران تاکید کرد: در این برنامه جذب مشارکت مردم، عدالت اجتماعی، پاسخگویی، شفافیت و تمرکززدایی به طور جد مدنظر قرار گرفته و تلاش شده دخیل کردن دولت و دعوت از دولت برای مسوولیت پذیری و پرداخت هزینه‌های پایتخت و همچنین جلب مشارکت مردم به طور جد مدنظر قرار گیرد.

در پایان بحث و بررسی الزامات و سیاست‌های بودجه سال آینده شهرداری تهران، یعنی اعضای شورا در خصوص عدم اخذ نظراتشان در تدوین جزییات اعتراض کردند که بدین ترتیب مقرر شد تدوین جزییات به کمیسیون مربوطه بازگشت داده شود و به اعضا فرصت داده شد که تا پایان امروز پیشنهادات خود را به کمیسیون برنامه و بودجه برای تصمیم‌گیری نهایی ارائه کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید