به انتخاب انجمن منتقدان فیلم آمریکا

معرفی بهترین مستندهای سال

    کد خبر :139957

اعضای انجمن منتقدان فیلم آمریکا برندگان دومین جایزه سالانه مستند منتخب منتقدان را معرفی کردند.

به نقل از ورایتی، فیلم «جین» که تصویرگر زندگی جین گودال محقق بریتانیایی در کنار شامپانزه‌ها در تانزانیا و دربرگیرنده منتخبی از ۱۴۰ ساعت فیلم‌های دیده نشده از تحقیق او در کنار این موجودات است، موفق به کسب جایزه نخست از سوی انجمن منتقدان فیلم آمریکا شد.

این فیلم ساخته برت مورگن و مستندی از نشنال جیوگرافیک است.

جو برلینگر فیلمساز نیز با دریافت جایزه منتخب منتقدان تجلیل شد و جایزه یک عمر دستاورد هنری منتخب منتقدان به ارول موریس فیلمساز رسید.

کلایو دیویس با مستند «کلایو دیویس: موسیقی متن زندگی‌های ما» جایزه بهترین مستند موسیقی را از آن خود کرد.

امسال دومین سال برگزاری این جوایز که از بهترین دستاوردها در مستندهای بلند و غیرداستانی تلویزیونی نیز تجلیل می‌کند، بود که در تاریخ ۴ نوامبر برگزار شد.

در جشن اهدای این جوایز همچنین جایزه موضوع زنده یک مستند به گروه استانبول برای فیلم «کدی»، اتی آوخ برای «یکی از ما»، ال گور برای «یک دنباله ناراحت کننده: حقیقت قدرت»، برد همیلتون برای «هر موج را بگیر: زندگی لرد همیلتون»، دولورس هورت برای «دولورس»، گیگی لازاروتو برای «این همه چیزاست: گی‌گی مجلل» و خانواده سانگ برای «چرتکه» رسید.

در عین حال جایزه بهترین مستند اول به فیلم «کدی» رسید و فیلم «چرتکه» یا «آباکوس» جایزه بهترین مستند سیاسی را گرفت.

جایزه بهترین مستند ورزشی نیز به «ایکاروس» رسید و سریال مستند «استادان آمریکایی» جایزه بهترین سریال مستند را از آن خود کرد. بهترین مستند نوآورانه نیز به «داوسن سیتی: زمان یخ زدگی وآخرین مرد در آلپ» اهدا شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید