کاخ سفید: حمله به عراق، از بزرگترین اشتباهات سیاست خارجی در تاریخ آمریکا بود

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ ۱۲:۵۶
    کد خبر :139937

کاخ سفید در واکنش به انتقادات رؤسای جمهوری پیشین این کشور از ترامپ، اعلام کرد که حمله به عراق یکی از بزرگترین اشتباهات سیاست خارجی در تاریخ آمریکا بوده است.

به گزارش بازتاب به نقل از پولیتیکو، کاخ سفید امروز یکشنبه در واکنش به اظهارات جورج بوش پدر و پسر، رؤسای جمهوری پیشین این کشور در انتقاد از دونالد ترامپ واکنش نشان داد.

یکی از مقامات کاخ سفید در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان گفت: «اگر یک نامزد ریاست جمهوری بتواند یک حزب را متلاشی کند، این گویای میراثی است که دو رئیس جمهوری پیشین بر جای گذاشته‌اند».

این مقام کاخ سفید با اشاره به تأثیرات ناشی از جنگ عراق گفت که این «یکی از بزرگترین اشتباهات سیاست خارجی در تاریخ آمریکا بوده است».

روز گذشته بود که سی‌ان‌ان گزارش داد جورج بوش پدر، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در کتاب جدیدی که قرار است به زودی منتشر شود، دونالد ترامپ را فردی «لاف‌زن» توصیف کرده است. همچنین پسر وی، یعنی جورج بوش پسر نیز که پیشتر رئیس جمهوری این کشور بوده است، در این کتاب سخنانی تند را علیه ترامپ بیان کرده است، مبنی بر اینکه «این فرد نمی‌داند رئیس جمهوری بودن چه معنایی دارد».

ترامپ روز گذشته از اظهار نظر درباره این سخنان خودداری کرد و وعده داده بود که هنگام بازگشت از سفر 12 روزه آسیایی خود در این باره صحبت کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید