حامی: تالار وحدت جای خوانندگان عروسی شده

    کد خبر :139898

خواننده موسیقی پاپ گفت: در ایران موسیقی شاد و به اصطلاح موسیقی‌های عروسی بیشتر مورد توجه است، چنین وضعیتی کیفیت موزیک و موسیقی را در ایران از بین برده است، امیدوارم مردم بیدار شوند و موسیقی فاخر گوش بدهند.

حمیدحامی خواننده موسیقی پاپ در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری میزان درباره آخرین فعالیت های خود گفت: این روزها قطعه “خواب بابا” را که یک اثر مردمی است در حال آماده سازی دارم. این قطعه شامل لالایی مادرانه برای کودکی است که پدرش سالها پیش جان خود را از دست داده و پیکرش پیدا نشده است.

وی افزود: آهنگسازی این قطعه با بنده و تنظیم آن با رضا تاجبخش است. در این قطعه از سازهای کوبه‌ای استفاده نشده اما سازهای زهی مثل فلوت، فلوت باس و پیانو آن را گوشنواز کرده است.

وی ادامه داد: تهیه کنندگی قطعه “خواب بابا” را محمد نبحان بر عهده دارد. آثاری که من منتشر می‌کنم معمولا هزینه‌های بالایی دارد و انتشار آنها بدون تهیه کننده تقریبا غیر ممکن است، امید دارم که این همکاری با این تهیه کننده ادامه داشته باشد.

وی درباره کنسرت خود بعد از ماه صفر اظهار کرد: قرار بود با همکاری شرکت کامیاب بهاران کنسرتی را در تالار وحدت برگزار کنیم اما به دلیل ممانعت از اجرای بنده در تالار وحدت این امر درحال حاضر به تعویق افتاده است. من هم نوازنده کلاسیک و هم پاپ هستم و اجراهای زیادی را به همراه ارکستر سمفونیک تهران در این تالار داشته‌ام، قبلا ما را از خوانندگان پاپ جدا می کردند اما نامه وزیر ارشاد مبنی بر ممانعت خوانندگان پاپ و کلاسیک در تالار وحدت مانع اجرای من در تالار وحدت شده است.

حامی ادامه داد: اگر این ممانعت پابرجا باشد بنده و دیگر خوانندگان مثل من که خط قرمزها را رد نکرده‌ایم و عمر خود را برای موسیقی گذاشته ایم در این عرصه غریبه می شویم و در نتیجه خوانندگانی که با استعدادهای بسیار، سابقه زیادی هم دارند خانه نشین می‌شوند.

حامی درباره قرارداد خود برای کنسرت جدیدش در تالار وحدت توضیح داد: قرارداد ما با شرکت کامیاب بهاران پابرجاست اما منتظر تصمیم وزارت ارشاد درباره اجرای موسیقی در تالار وحدت هستیم. شأن موسیقی من به گونه‌ای است که مردم دوست ندارند در سالن های شبیه به تالارهای عروسی برایشان بخوانم به همین خاطر من همیشه در سالن هایی اجرا می‌کنم که فخر موسیقی و ادب در آن رعایت شود.

خواننده “اسم من” درباره عدم تمایل خود به برگزاری کنسرت در برج میلاد بیان کرد: به دلیل هزینه‌های بالایی که سالن‌های برج میلاد و نمایشگاه دارند، برگزاری کنسرت بدون داشتن اسپانسر در آنها امکان پذیر نیست.

وی به اجراهای خود در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی اشاره و توضیح داد: اجراهای من در نمایشگاه بین المللی ضرری نداده و بلیت های زیادی هم به فروش رفته است اما اگر مسئله ضرر و زیان و تجارت در موسیقی را کنار بگذاریم، تالار وحدت مکان مناسب تری برای اجرای یک کنسرت کلاسیک فاخر است تا سالن میلاد.

حامی درباره قانون ممانعت موسیقی کلاسیک و پاپ در تالار وحدت اظهار کرد: مدت 3 ماه است که وزیر ارشاد شفاهاً اعلام کرده‌ که اجرای کنسرت در تالار وحدت برای خوانندگان پاپ و کلاسیک ممنوع است اما آنچه که تعجب همگان را بر انگیخته این است که به خواننده‌های عروسی خوان و به اصطلاح رستورانی به راحتی در این مکان مجوز داده می شود.

این خواننده درباره جایگاه موسیقی اظهار کرد: در ایران موسیقی شاد و به اصطلاح موسیقی‌های عروسی بیشتر مورد توجه است، چنین وضعیتی کیفیت موزیک و موسیقی را در ایران از بین برده است، امیدوارم مردم بیدار شوند و موسیقی فاخر گوش بدهند.

حامی درباره نبود قانون کپی رایت در ایران نیز بیان کرد: دانلود از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در همه جای دنیا وجود دارد. در گذشته که سی دی وجود داشت باز هم دانلود توسط کاربران انجام می شد، اما مسئله این است که اگر قرار باشد برای مردم فرهنگ سازی شود سالها طول می کشد تا متوجه شوند که برای ضبط یک موسیقی هزینه زیادی صرف می شود به همین خاطر باید آثار هنرمندان موسیقی را خریداری کرد تا اقتصاد موسیقی از بین نرود.

این خواننده پاپ پیشنهاد خود به نحوه فروش آثار موسیقی را این گونه بیان کرد: اگر قطعات آلبوم در یک “یو اس پی” منتشر شود که قابل کپی کردن نباشد و قفل داشته باشد مردم استقبال بیشتری می‌کنند و این یو اس پی ها به راحتی فروخته می شود اما این اتفاق در حال حاضر نیفتاده است.

حامی در خصوص فعالیت های اخیر خود خاطرنشان کرد: برای ابتدای فصل زمستان قطعاتی از خودم را که قبلا منتشر شده در کنار قطعات منتشر نشده گردآوری و به شکل آلبوم در بازار منتشر می کنم. “از تو هیچ وقت نمی‌رنجم”، “خواب بابا”، “زمستون”، “شوق تنهایی” و “اسم من” به همراه قطعات منتشر نشده من در کنار هم به عنوان یک آلبوم وارد بازار خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید