این خودروها دیگر مالیات نمی‌دهند

    کد خبر :139718

تولید و طراحی خودروهای برقی به عنوان محصول دانش‌بنیان موضوعی مورد توجه در کشور است که به تازگی برای توسعه کاربرد این محصول معافیت مالیاتی آنها در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

به تازگی معافیت خودروهای برقی – بنزینی، موتورسیکلت و خودروهای الکتریکی تولید داخل از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان امور مالیاتی به رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران، مدیرکل مالیات بر ارزش افزوده شهر و استان تهران، ‌ مدیر کل امور مالیاتی مودیان بزرگ و مدیران امور مالیاتی استان ها ابلاغ شد.

بر اساس تبصره ماده (۹) قانون هوای پاک که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است خودروهای برقی، بنزینی، ‌ موتورسیکلت و خودروهای الکتریکی تولید داخل از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند. این اقدام می تواند زمینه ساز توسعه این فناوری در کشور باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین،تولید و ساخت خودروهای برقی به عنوان محصولی دانش بنیان در جهت کاهش گازهای گلخانه ای از سال های گذشته در کشور آغاز شده است. همچنین در این زمینه طرح کلان ملی خودرو «رانای دونیرو» به انجام رسیده است و خودروهای برقی از موضوعات مورد توجه مسئولان کشور به شمار می رود در این راستا در بازدیدی که حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان همراه سورنا ستاری از خودرو برقی دوسرنشین یوز محصول شرکت دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ، موتورسیکلت آویتا محصول پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف و موتورسیکلت برقی متعلق به شرکت دانش بنیان بنا شریف داشتند بر لزوم توجه به این تولیدکنندگان تاکید کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید