زمان مناسب برای غربالگری سرطان روده

    کد خبر :139366

در حال حاضر افراد در معرض ریسک ابتلا به سرطان روده، غربالگری این بیماری را از سن ۵۰ سالگی آغاز می کنند، اما یافته های جدید بر انجام زودتر غربالگری تاکید دارد.
به گزارش مهر، محققان فرانسوی با بررسی بیش از ۶۰۰۰ بیماری که تحت کولونوسکوپی قرار گرفته بودند دریافتند نرخ رشد غیرعادی بافت روده در سن ۴۵ سالگی شروع به رشد سریع می کند.

در بین بیماران ۴۵ تا ۴۹ سال، ۲۶ درصد شاهد رشد ورم غده ای بودند، نوعی پولیپ که سرانجام می تواند سرطانی شود. آنها با ۱۳ درصد بیماران ۴۰ تا ۴۴ ساله مقایسه شدند.

بعلاوه رشد نئوپلاستی در حدود ۴ درصد بیماران ۴۵ تا ۴۹ سال مشاهده شد درحالیکه تنها در ۰.۸ درصد افراد در اوایل دهه ۴۰ مشاهده شد. نئوپلاسم به رشد جدید و کنترل نشده بافت غیرعادی اشاره دارد که می تواند سرطانی باشد یا نه.

دیوید کارسنتی، سرپرست تیم تحقیق در کلینیک برسی فرانسه، در این باره می گوید: «یافته های اولیه بر غربالگری زودتر سرطان روده تاکید دارد که بهتر است در سن ۴۵ سالگی باشد تا ۵۰ سالگی.»

به گفته وی، «براساس نرخ وجود نئوپلاسم در بین بیماران ۴۵ تا ۴۹ سال، به تاخیر انداختن غربالگری تا سن ۵۰ سالگی می تواند شانس زنده ماندن ناشی از سرطان روده را کم کند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید