ارتقاء کیفیت عکس‌ها به کمک هوش مصنوعی

    کد خبر :139351

دانشمندان موفق شده‌اند تا یک سیستم هوش مصنوعی ایجاد کنند که می‌تواند با دریافت عکس‌های دارای رزولوشن بسیار پایین، آن‌ها را به‌عنوان یک عکس باکیفیت بازسازی کنند.

دانشمندان موفق شده‌اند تا یک سیستم هوش مصنوعی ایجاد کنند که می‌تواند با دریافت عکس‌های با رزولوشن بسیار پایین، آنها را به‌عنوان یک عکس باکیفیت بازسازی نمایند.

به گزارش بازتاب از رایورز دانشمندان انستیتوی مکس پلنک توانسته‌اند تا نرم‌افزاری ویژه هوش مصنوعی ایجاد کنند که کاربری بسیار ویژه‌ای دارد.

بسیاری از ما با عکس‌هایی روبرو شده‌ایم که کیفیت بسیار پایینی دارند و با افزایش ابعاد آنها نیز به علت رزولوشن اولیه این عکس‌ها، کیفیت نهایی به‌دست‌آمده نیز بسیار پایین خواهد بود.

در این شرایط است که این نرم‌افزار وارد کار شده و می‌تواند با کمک ساختار ویژه یادگیری خود به سراغ عکس‌ها آمده و کیفیت آن را به میزان چشمگیری بهبود دهد.

البته انتظار نداشته باشید که تک‌تک پیکسل‌های به‌ دست‌ آمده از خروجی این نرم‌افزار کامل باشند، اما کیفیت کلی عکس بهبود خواهد یافت.

این امر می‌تواند برای بهبود عکس‌های قدیمی به‌خوبی بکار رود. جالب است بدانید که یکی از افراد بسیار مهم در این پروژه، مهدی سجادی نام دارد که این سیستم را با کمک پروفسور مایکل هیرش و پروفسور برنارد شولکوپف طراحی نموده است.

سجادی در این‌باره می‌گوید که عملکرد این ساختار شبیه یادگیری ذهن انسان است و می‌تواند با بررسی عکس‌ها، به آزمون‌ و خطا پرداخته و در نهایت، بخش مناسب برای جایگزینی را طراحی نماید.

شایان ذکر است که الگوریتم یاد شده با واردسازی چندین میلیون عکس دارای رزولوشن پایین مورد آزمایش قرار گرفته و نتیجه به‌دست‌آمده در هر نوبت بهتر از عکس پیشین بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید