جای خجالت شماست، نه انتقادتان

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ ۹:۱۱
    کد خبر :139335

موضوع فقط یک سطل زباله نیست؛ ماجراهایی فراتر از آن در نقض حقوق شهروندی در حال روی دادن است و مولاوردی نخواسته ببیند.

به گزارش بازتاب، «کبری آسوپار» در یادداشت روزنامه «جوان» نوشت:

شهیندخت مولاوردی، دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی در صفحه اینستاگرام خود با انتشار عکسی از پیاده روی اربعین که در کنار جاده حجمی از بطری‌های خالی آب روی زمین ریخته، نوشته که «چه اندازه رفتارهایمان با امامان بزرگواری که برای زیارتشان سر از پا نمی‌شناسیم و نظافت را از ایمان می‌دانند، شباهت دارد؟!»

مولاوردی مسئول امور شهروندی است و زائران ایرانی اربعین هم احتمالاً! شهروندان همین کشوری هستند که مولاوردی مسئول حقوق شهروندی‌شان و دولت متبوعش مسئول ارائه تسهیلات و خدمات به آنها برای خروج از مرز است. در مرزهای ایران و عراق نه پارکینگ مناسبی برای زائران هست و نه تدبیری برای کمتر معطل‌شدن مردم اندیشیده شده است.

در عکسی هم که مولاوردی منتشر کرده، حتی یک سطل آشغال هم دیده نمی‌شود که بگوییم دولت برای جمع آوری زباله‌هایی که به طور طبیعی توسط صدها هزار نفری که زمینی در این ایام به عراق می‌روند، تولید می‌شود، حداقل فکری کرده است. در چنین وضعیتی جای خجالت دستیار حقوق شهروندی رئیس‌جمهور است یا جای گلایه و غر زدن‌هایش؟ کسی که باید گلایه کند، مردم‌اند و کسی که موظف به پاسخگویی است، دولت و از جمله همین شهیندخت مولاوردی؛ چه شده که جای شاکی و متهم عوض شده است!

موضوع فقط یک سطل زباله نیست؛ ماجراهایی فراتر از آن در نقض حقوق شهروندی در حال روی دادن است و مولاوردی نخواسته ببیند. آنچنان که از همه شکوه و زیبایی پیاده‌روی اربعین صرفاً چهارتا زباله را دیده.

به گزارش مشرق،بالا رفتن بی حساب و کتاب قیمت بلیت‌های مرتبط با پیاده روی اربعین آیا نقض حقوق شهروندی نبود که مولاوردی ندید؟ ساعت‌ها تاخیر هواپیماها و ماندن مردم در فرودگاه آیا نقض حقوق شهروندی نبود؟ اصلاً مولاوردی اطلاعی از وضعیت سرویس بهداشتی و امکانات رفاهی و رسیدگی به نظافت منطقه و آب آشامیدنی و تغذیه زائرها و کمی گیت‌های خروجی و ازدحام در مرز دارد و پیگیر این حقوق اولیه شهروندی زائران ایرانی اربعین هست؟

کاش به عنوان مسئول حقوق شهروندی مردم ایران و از جمله این چند میلیون زائر، سفری به مرزهای ایران و عراق می‌داشت و سپس یک ارزشیابی از میزان تحقق حقوق شهروندی آنان ارائه می‌داد. یک نفر باید به او بگوید شما خبرنگار نیستید که انتقاد می‌کنید؛ شما دستگاه اجرایی نظام هستید و از وضعیت خدمات رسانی به زائران ایرانی اربعین باید خجالت‌زده باشید؛ جای انتقاد شما نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید