ژیلا صادقی ـ مجری:

برخورد شلاقی با اشتباه‌ مجریان درست نیست

    کد خبر :139118

ژیلا صادقی با اعتقاد بر اینکه رسانه آداب دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه انتخاب‌های نا به جای برخی از تهیه‌کنندگان برای مجریان که استانداردهای لازم را نمی‌دانند و نمی‌خواهند که بدانند، منجر به حاشیه‌هایی می‌شود که عواقب زیادی را برای آن رسانه در پی دارد.

مجری برنامه «نگی که نگفتی» که به همراه مجتبی احمدی، تهیه‌کننده این برنامه در غرفه ایسنا حاضر شده بودند، درباره ویژگی‌های مجری مناسب و همچنین برنامه «نگی که نگفتی» و بازخوردهای آن به گفت‌وگو نشستند.

ژیلا صادقی که به همراه همسرش به نمایشگاه مطبوعات آمده بود، درباره آزادی عمل یک مجری زن در قبال پخش برنامه تلویزیونی‌اش در آنتن زنده و خط قرمزهایی احتمالی، گفت‌: برنامه «نگی که نگفتی» زنده است و شروط ساخته شدن این برنامه زنده بودن آن است. از نظر من در تلویزیون خطوط قرمزی وجود ندارد زمانی که مجری اشراف کامل به کارش دارد و اطلاعات ‌دقیق و کافی از کارش دارد، فقط می‌تواند طبق استانداردی که تلویزیون تعریف کرده است، هنر و استعدادش را ارائه بدهد؛ بنابراین خط قرمزی ندارد.

او با اعتقاد بر اینکه ما مجریان هیچگاه دستمان در یک برنامه بسته نبوده است، مطرح کرد: من به عنوان مجری برنامه «نگی که نگفتی» دستم در آنتن زنده بسته نبوده است؛ چرا که به خود ادبیات مردم و خواسته‌هایشان نزدیکتر هستم.

وی توضیح داد: ما در برنامه «نگی که نگفتی» نوشته‌ها و تیممان دقیق و حرفه‌ای است و دقیقا به دنبال هنجارهای اجتماعی رفته‌ایم و از ابتدا هم تکلیف خودمان را روشن کرده‌ایم که می‌خواهیم بدون رو در بایستی صحبت کنیم برای همین گاهی طنازی می‌کنیم، گاهی جدی می‌شویم و گاهی با مخاطب قهر می‌کنیم و گاهی قهر مخاطبان با خودمان را اعلام می‌کنیم.

ژیلا صادقی درباره واکنش مدیران در قبال اشتباهات مجریان روی آنتن زنده تلویزیون، اظهار کرد: من این گونه برخوردهای شلاقی را اصلا دوست ندارم و اصلا هم درست نیست، ولی این را هم می‌گویم که مجریان ما آن قدر تعاریف غلط از اجرا برایشان در ذهن‌شان جای افتاده است که اگر آن خط کشی و اخطارها وجود نداشته باشد شاید اتفاقات بدتر از این هم برایشان بیافتد. مجری که فقط درگیر چهره و درگیر فضای مجازی‌اش است، مجری که فقط درگیر سلفی گرفتن از خودش است، مجری که چیزی به غیر از حرف ساده در ذهنش ملکه نیست مسلما باید برای او این خطوط قرمزها را پررنگ‌تر کرد، اما نکته‌ای که بر آن تاکید دارم این است که از ابتدا باید یک فیلتر ‌دقیق‌ برای مجریان قرار داده شود تا زمانی که مجریان جلوی دوربین می‌آیند هیچ حاشیه‌ای برایشان ایجاد نشود.

این مجری زن تلویزیون در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود در پاسخ به این سوال که مجری الگوی فرهنگی یک جامعه است، چگونه باید از خود حفاظت کند تا حاشیه‌هایی که برایش ایجاد می‌شود منجر به طرد شدنش چه از جانب تلویزیون و چه از جانب مخاطبان نشود، توضیح داد: وقتی فیلتر برای مجری ‌دقیق‌تر باشد و خیلی خوب ایزوله شود دیگر از این خطاها نخواهیم دید. وقتی از همان روز اول مجری تلویزیون چهره‌ای که از او در تلویزیون مطرح شده است را خودش به حاشیه می‌کشاند، همان موقع باید قیچی شود و برای همیشه این ارتباط قطع شود.

صادقی در این‌ راستا گفت‌: مقاله‌ای پیش از این نوشته‌ام که رسانه آداب دارد. متاسفانه انتخاب نابه‌جای برخی از تهیه‌کنندگان در مورد مجریانی که برخی استانداردهای لازم را نمی‌دانند و نمی‌خواهند که بدانند، پیامدش اتفاقات و حاشیه‌هایی می‌شود که می‌بینیم. آبروی ما، آبروی همه است. اینگونه نیست که بنشینیم و بگوییم که چه ارتباطی به من دارد که برای فلان مجری خانم این اتفاق افتاده است. ما اعضای یک خانواده‌ هستم و من نمی‌توانم خودم را از اتفاقات تلخی که افتاده است مبرا بدانم.

صادقی همچنین با اشاره به حاشیه‌های تلخی که برای مجریان تلویزیون ممکن است رخ بدهد و پیش از این هم اتفاقاتی افتاده است، گفت‌: در ارتباط با ایجاد این حاشیه‌ها خود مجری مقصر است. اگر خود مجری مراقبت کند و آداب را رعایت کند کمتر دچار حاشیه می‌شود. مردم ما مجریان را باور کرده‌اند و چهره دیگری از ما را می‌شناسند. به همین دلیل است که مراقبت‌های ویژه‌ای را می‌طلبد.

این مجری تلویزیون درباره پوشش مجریان خانم با اشاره به اینکه باید به‌روز باشد، اما خطوط قرمز را هم رعایت کنند، اظهار کرد: من همیشه به لحاظ پوشش راحت بوده‌ام و هیچگاه سختگیری در قبال پوشش نداشته‌ام و طبق استانداردها لباس کارم را پوشیده‌ام. هیچ وقت هم اخطار راجع‌ به لباس‌هایم نداشته ام و همیشه سعی کرده‌ام مدی که جامعه ما آن را پذیرا باشد جلو ببرم. نه این که فقط یک قشر خاصی آن مد را پذیرا باشند. برای همین هم وقتی که بیرون از محیط کارم هم حضور دارم، مردم خیلی نسبت به پوششم متعجب نیستند.

***

مجتبی احمدی، تهیه کننده برنامه «نگی که نگفتی» هم در این گفت‌وگو از اتفاقات ویژه‌ برای فصل جدید این برنامه خبر داد و گفت‌: دو، سه اتفاق ویژه‌ بعد از این که فصل برنامه تغییر کند خواهیم داشت. یک بخش از تغییرات ما، تغییرات ساختاری است. بخش عمده تغییرات ما به محتوا برمی‌گردد که به لحاظ اتفاقات و ماجراهای اجتماعی تغییر خواهیم کرد و تصمیم داریم که رخدادهایمان را تغییر دهیم.

وی همچنین از حضور علی سلیمانی، بازیگر طنز برای اجرای استندآپ کمدی در برنامه «نگی که نگفتی» خبر داد و توضیح داد: قرار است کمی جنس طنازی تغییر پیدا کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید