ارزش بیت‌کوین بازهم رکورد شکست

    کد خبر :139115

ارزش بیت‌کوین، بزرگ‌ترین ارز مجازی، طی روزهای گذشته بازهم رکورد جدیدی را به ثبت رساند و به 7 هزار دلار رسید و پیش‌بینی می‌شود در آینده به 10 هزار دلار برسد.

بازتاب به نقل از اسپوتنیک نوشت: ارزش بیت‌کوین طی روزهای گذشته تنها در 24 ساعت 9 درصد افزایش یافت و رکورد 7 هزار دلار را شکست.

قیمت بیت‌کوین از ابتدای سال جاری میلادی حدوداً 7 برابر شده است.

اصلی‌ترین دلیل این افزایش 9 درصدی تنها در یک روز، اعلام مؤسسه مبادلات ارزی شیکاگو مرکانتایل مبنی بر آغاز مبادله بیت‌کوین از سوی این مؤسسه بوده است.

بنا به اعلام این موسسه مهم‌ترین دلیل افزایش نرخ بیت‌کوین در هفته‌های گذشته اقبال عمومی از این ارز مجازی و روی آوردن سرمایه‌گذاران به خرید آن بوده است.

ایجاد بازار مبادلات بیت‌کوین یکی از اصلی‌ترین اقداماتی است که می‌تواند به توسعه مبادلات این ارز مجازی و ورود مؤسسات سرمایه‌گذاری به این حوزه منجر شود. باید توجه داشت که در حال حاضر مؤسسات سرمایه‌گذاری کمی به مبادلات بیت‌کوین ورود کردند.

از سوی دیگر ایجاد بازار مالی برای بیت‌کوین می‌تواند این ارز را رسماً وارد سبد ارزهای بین‌المللی کند.

مؤسسه CNBC طی نظرسنجی از 23 هزار نفر اعلام کرده است که حدود نیمی از افراد بر این باورند که قیمت بیت‌کوین از مرز 10 هزار دلار عبور خواهد کرد.

بیت‌کوین اولین ارز مجازی است و حدود 9 سال پیش با ارزشی کمتر از یک دلار ایجاد شد. در حال حاضر هیچ سازمان و ناظری بر مبادلات بیت‌کوین وجود ندارد و افراد بدون واسطه با یکدیگر بیت‌کوین را مبادله می‌کنند.

ابتدای هفته گذشته بود که ارزش بیت‌کوین از مرز 6300 دلار عبور کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید