برخی ایرادهای هیات وزیران به پیش نویس لایحه سازمان نظام رسانه ای کشور

  • سیاسی
  • شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ۱۴:۱۴
    کد خبر :138969

پیش نویس لایحه نظام رسانه ای کشور در آخرین جلسه هیات وزیران با چند ایراد روبرو شد و برای اصلاح به کمیسیون فرهنگی دولت بازگشت.

این پیش نویس دارای 7 فصل و 66 ماده است که موادی از آن پیش از این در هیات دولت به تصویب رسیده بود ولی به دلیل ایراد برخی از اشکالات در آخرین جلسه هیات دولت برای بررسی بیشتر به کمیسیون فرهنگی دولت بازگشت.
به گزارش ایرنا سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم روز شنبه در صفحه مجازی شخصی خود از بازگشت این لایحه به کمیسیون فرهنگی خبرداده و از پیشکسوتان رسانه خواسته بود در تکمیل این لایحه، دولت را یاری کنند.

** برخی ایراد های دولت به پیش نویس لایحه سازمان نظام رسانه ای کشور
صرفا در یک بخش، هیات وزیران چهار ایراد به این لایحه گرفت که به موجب آن، از سازمان اداری و استخدامی کشور خواست حوزه شمول این لایحه را از جهت تسری به روزنامه نگاران و فعالان رسانه مشخص کند، ارکان این سازمان را ترسیم کند ، امکان شناسایی سازمان به عنوان موسسه عمومی غیردولتی با توجه به ماهیت حقوقی سازمان های حرفه ای را فراهم سازد و مرجع بررسی صلاحیت داوطلبان عضویت در هیات مدیره سازمان استانی در اولین دوره آن را به دقت تعیین کند.
همچنین در دیگر ایرادات، هیات دولت از کمیسیون فرهنگی خواست برخی مواد را که درباره موضوعات حقوقی و کیفری است با وسواس خاصی تعریف کند و گزارش دقیقی در این زمینه به هیات وزیران ارائه دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید