مشکلات فرهنگی؛ مانع از وضع مالیات بر خانه‌های خالی

  • اقتصادی
  • پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۱:۰۱
    کد خبر :13892

یک کارشناس اقتصادی گفت: شرایط فرهنگی برای وضع مالیات بر خانه‌های خالی هنوز برقرار نشده است و در چنین وضعیتی هزینه وصول مالیات از درآمد آن بیشتر است.

 غلامرضا کرد حیدری زنگنه  پیرامون وضع مالیات بر خانه های خالی گفت: برای دریافت مالیات بر خانه های خالی شرایطی مورد نیاز است که هنوز در داخل فراهم نشده است. در وهله اول اطلاعات ثبتی خانه ها فراهم نیست. در چنین شرایطی سازمان امور مالیاتی حتی اگر بخواهد برای 2.5 میلیون خانه خالی که مرکز آمار معرفی کرده، پرونده تشکیل دهد امکان وصول مالیات وجود ندارد.

وی افزود: در قوانین علمی به منظور وضع مالیات می بایست هزینه وصول مالیات از درآمد آن بیشتر نباشد، اما در حال حاضر به دلیل فراهم نبودن شرایط فرهنگی مالکان همکاری لازم را برای معرفی خانه های خالی خود انجام نمی دهند و در صورت اجرای قانون وضع مالیات برای خانه های خالی طرح با شکست مواجه خواهد شد.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: در شرایط کنونی که بخش مسکن با رکود مواجه است، وضع مالیات به ویژه برای سازندگانی که موفق به عرضه ملک خود نشده اند می تواند به یک فشار مضاعف تبدیل شود و رکود را عمیق تر کند و به منظور عرضه خانه های خالی، بهتر است بانک ها اقدام های تامین مالی را در دستور کار خود قرار دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید