طرح تفحص از شهرداری تهران با محوریت نمایشگاه کتاب و شهرآفتاب تقدیم هیات رییسه مجلس شد

  • اجتماعی
  • پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۰:۴۵
    کد خبر :13868

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از تقدیم طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران به هیات رییسه مجلس خبر داد.

غلامرضا حیدری در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به تهیه طرحی ازسوی تعدادی از نمایندگان به‌منظور انجام تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران اعلام کرد: این طرح در حال حاضر تقدیم هیات رییسه مجلس شده و در ادامه هیات رییسه باید با ارجاع آن به کمیسیون مربوطه، اقدام کند.

او گفت: در ادامه موضوع در کمیسیون مربوطه مورد بررسی قرار گرفته، گزارشی تهیه می‌شود و این گزارش به رای گذاشته می‌شود که چه این گزارش به تصویب کمیسیون برسد و چه این‌گونه نشود، برای رای‌گیری و تصمیم‌گیری نهایی به صحن علنی مجلس ارجاع خواهد شد تا در رابطه با آن تصمیم‌گیری شود.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این تقاضای تحقیق و تفحص که به امضای هشت نفر از نمایندگان مجلس رسیده، مربوط به مسائل مربوط به نمایشگاه کتاب و شهرآفتاب است که زیرنظر شهرداری تهران انجام شده است.

او اعلام کرد: متاسفانه ناشران کتاب به دلیل ضعف مدیریت شهرداری تهران در ساخت و ساز نمایشگاه شهر آفتاب، خسارت‌های زیادی را متحمل شدند. همچنین تغییر کاربری‌ها و نحوه واگذاری املاک شهرداری تهران همچنان جای سوال و ابهام فراوانی دارد. به‌ویژه عدم واریز صدها میلیارد تومان مبلغ واگذاری بوستان مادر و ده‌ها پروژه با تخلف بی‌انضباطی مالی ازجمله دیگر مواردی است که ازسوی نمایندگان مورد پرسش قرار گرفته است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به اسامی امضاءکنندگان این طرح تفحص خاطرنشان کرد: بجز بنده، آقایان مصطفی کواکبیان، محمدرضا بادامچی، احمد مازنی، علیرضا محجوب و علیرضا هاشم‌زایی نمایندگان تهران و محمد وحدتی هلان نماینده بستان‌آباد و همچنین محمد فیضی نماینده اردبیل از متقاضیان این تحقیق و تفحص هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید