(تصاویر) آغاز ماراتن آسیاییِ دونالد ترامپ

    کد خبر :138623

دونالد ترامپ با وجود رویارویی با چالش‌های داخلی، طولانی‌ترین سفر دوره‌ای یک رئیس جمهور آمریکا را به آسیا در طول بیش از یک ربع قرن گذشته آغاز کرد.

به گزارش فرارو، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ایالت «هاوایی» را به عنوان نقطه آغاز سفر ۱۲ روزه خود به ۵ کشور آسیایی انتخاب کرد. این طولانی ترین سفر یک رئیس جمهور آمریکایی به قاره آسیا در طول ۲۵ سال گذشته است.

آخرین باری که یک رئیس جمهور آمریکا اینچنین در مدت زمان طولانی به آسیا سفر کرده است به مدت‌ها قبل و به اواخر سال ۱۹۹۱ و اوایل ۱۹۹۲ و هنگامی بازمی گردد که جرج دبلیو بوش رئیس جمهو روقت در یک ضیافت رسمی شام در ژاپن بیمار شد.

یکی از مشاوران خارجی ترامپ که نخواست نامش فاش شود گفت: «این سفر بسیار طولانی است و غیبت وی در برهه حساس تصویب قانون کاهش مالیات به اولویت‌های مهم دستور کار وی یعنی تصویب طرح در کنگره هرچه بیشتر لطمه می‌زند.»‌

وی افزود: «سفر به آسیا به پیشبرد دستور کار وی در زمینه کاهش مالیات‌ها یا تلاش‌های وی برای انتخاب مجدد در انتخابات هیچ کمکی نخواهد کرد.»

با این همه مقامات کاخ سفید با کم اهمیت توصیف کردن این نگرانی‌ها تاکید دارند که ترامپ می‌تواند هر جا که باشد تمرکز خود را بر مسائل چندگانه متمرکز سازد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید