سئوالی که روحانی در مناظره بعدی باید به آن پاسخ دهد

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۰:۲۵
    کد خبر :13853

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: رئیس جمهور باید در مناظره بعدی در خصوص وزارت آقای زنگنه با وجود اینکه وی به عنوان یکی از عناصر فاسد در قرارداد کرسنت به دادگاه معرفی شده بود توضیح دهد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه سومین مناظره کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در خصوص مسائل اقتصادی است آقای روحانی باید در خصوص موضوع قرارداد کرسنت توضیح دهد.

وی افزود: با توجه به امضای قرارداد ننگین کرسنت در دولت هشتم و در دوران وزارت آقای زنگنه بین ایران و امارات و اینکه پس از آن ایران مدعی شد کسانی که این قرارداد را امضا کرده‌اند افراد سالمی به لحاظ اقتصادی نبوده‌اند و دیگر اینکه در زمانی که دادگاه به نفع جمهوری اسلامی ایران رأی می‌داد آقای روحانی بیژن نامدار زنگنه را به مجلس برای تصدی وزارت نفت معرفی کرد و با وزارت آقای زنگنه باعث شد تا رأی دادگاه به نفع طرف ایرانی صادر نشود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: طرف اماراتی مدعی شد چرا رئیس امضا‌کنندگان قرارداد کرسنت را که مدعی هستید افراد سالمی به لحاظ اقتصادی نبودند به عنوان وزیر نفت انتخاب کرده‌اید و لذا به محکومیت جمهوری اسلامی ایران پرداخته‌اند که این محکومیت سر از میلیاردها دلار در می‌آورد.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر آقایان روحانی و جهانگیری باید پاسخ دهند در خصوص فردی که صندوق پول شبکه بین بانکی و برادر یکی از مسئولین عالی‌رتبه به یک اجرایی کشور بود و وقتی معلوم شد که بناست دستگیر شود او را فراری دادند که امروز در یکی از کشورهای همسایه به سر می‌برد.

وی در پایان، گفت: همچنین آقای روحانی باید پاسخ دهد که چرا کمیته 5 نفره‌ای که در دوران تحریم برای مدیریت فروش نفت در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شده بود امروز که ایشان مدعی است تحریم‌ها در فروش نفت برداشته شده این کمیته همچنان به کار خود ادامه می‌دهد و نقش فروشندگی و دلالی نفت را انجام می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید