رایزنی‌ ها برای بازگشایی مرز خسروی ادامه دارد

    کد خبر :138489

سخنگوی ستاد اربعین کشور گفت: کماکان رایزنی‌ها را برای بازگشایی مرز “خسروی” ادامه می‌دهیم، اما تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

شهریار حیدری با اشاره به ادامه رایزنی‌ها برای بازگشایی مرز خسروی، اظهار کرد: رایزنی‌ها فقط به بازگشایی مرز در ایام اربعین محدود نمی‌شود و تلاش ما این است که مرز خسروی برای همیشه جهت تردد زوار عتبات عالیات باز شود.

وی همه چیز در مورد بازگشایی مرز خسروی را منوط به طرف عراقی دانست و عنوان کرد: ما در ایران آمادگی 100 درصدی داریم و سیاست نظام جمهوری اسلامی و دولت این است که از این مرز استفاده شود.

سخنگوی ستاد اربعین کشور یادآوری کرد: نیروهای ایرانی در بخش‌های مختلف مرزبانی، گمرک، گذرنامه و … به صورت شبانه ‌روزی در مرز حضور دارند و هر لحظه آماده باز شدن مرز هستند.

حیدری گفت: باز شدن مرز خسروی برای بازگشت زوار نیز به آمادگی طرف عراقی بستگی دارد.

وی دلیل عدم بازگشایی مرز خسروی را آماده نبودن طرف عراقی عنوان کرد و افزود: حتما یکی از ملاحظات عراق دلایل امنیتی بوده است.

سخنگوی ستاد اربعین کشور در ادامه از صدور دو میلیون و 300 هزار روادید برای سفر به عتبات عالیات در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون یک میلیون و 600 هزار نفر نیز برای زیارت ایام اربعین از کشور خارج شده‌اند.

به گفته این مسئول، عمده بار خروجی یعنی حدود 47 درصد بر روی مرز مهران بوده است.

حیدری ترافیک مرز مهران را سنگین دانست و تاکید کرد: تردد از مرز شلمچه و چزابه روان است.

وی از برخورد جدی با افرادی که بدون مدارک معتبر به مرز مراجعه کنند هم خبر داد و گفت: تاکنون حدود 20 هزار نفر که بدون گذرنامه و ویزا به مرز مراجعه کرده بودند، بازگردانده شده اند.

سخنگوی ستاد اربعین کشور از زوار خواست به هیچ عنوان بدون گذرنامه و ویزا به مرز مراجعه نکنند و یادآور شد: ابتدا به افراد متخلف تذکر داده می‌شود و به عقب مرز منتقل می‌شوند و اگر اصرار داشته باشند تحویل مراجع قانونی خواهند شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید