ساعی: پولادگر تکواندو را ملک شخصی خود می‌داند/باید کسی بیاید که همدلی را در این رشته ایجاد کند

  • ورزشی
  • شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ۱۰:۴۲
    کد خبر :138386

پرافتخارترین قهرمان المپیکی ایران گفت: پولادگر فکر می‌کند تکواندو برای خودش است و در واقع فدراسیون تکواندو را ملک شخصی خود می‌داند.

هادی ساعی در گفت‌وگو با فارس، در مورد انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک اظهار داشت: برای اولین بار این انتخابات به این شکل برگزار شد، در دوره‌های قبلی بنده این افتخار را داشتم که ۲ دوره ریاست این کمیسیون را بر عهده داشته باشم، با تلاش‌هایی که کردیم سعی بر این بود بتوانیم سهم قهرمانان را در بحث ورزش بیشتر کنیم چون یکی از مهمترین ارکان IOC کمیته ملی المپیک بحث ورزشکار است. ورزشکار مهمترین عنصر ورزشی در سیستم المپیک می‌داند به همین دلیل سعی کردیم که انتخابات را به این شکل برگزار کنیم و خود ورزشکاران بیایند، رأی بدهند و نمایندگان خود را انتخاب کنند. در گفته به این شکل نبود و الان این اتفاق رخ داده تا ورزشکاران نمایندگان خود را انتخاب کنند ضمن اینکه با همکاری کمیته ملی المپیک این انتخابات برگزار شد و آنها قبول کردند در هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک این کمیسیون یک نماینده داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حضور این نماینده‌ها در هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک، نقش دارند یا به صورت سوری است، گفت: واقعیت این است که در گذشته خیلی نقشی نداشته است اما دوره قبل و این دوره پررنگ بودند، پر رنگ بودن این کمیسیون واقعاً حس می‌شود به دلیل اینکه ۱۰ درصد رأی کمیته ملی المپیک را ورزشکاران در مجمع دارند. در گذشته ورزشکاران ۲ نماینده در بخش مردان و بانوان داشتند اما امروز ۶ نفر را می‌توانیم در مجمع کمیته ملی المپیک داشته باشیم، یک نفر هم عضو هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک می‌تواند باشد. مهمترین بحث‌های کمیته ملی المپیک در هیأت اجرایی انجام می‌شود که حضور یک قهرمان و یک نماینده ورزشکاران می‌تواند تأثیر گذار باشد. به هر حال قهرمانان در کمیته بین‌المللی المپیک جایگاه خاص خود را دارند ضمن اینکه این تنها کمیسیونی است که مستقیماً با IOC مستقیماً در ارتباط باشد و نامه‌نگاری کند.

پرافتخارترین قهرمان المپیکی ایران در پاسخ به این سوال که اوضاع این روزهای تکواندو از نگاه شما چطور است؟ گفت: اوضاع تکواندو از المپیک خوب نیست، انتخابات ریاست فدراسیون نزدیک است، امیدوارم کسی بیاید که بتواند به خانواده تکواندو کمک کند و بچه‌های تکواندو را دور هم جمع کند، پیشکسوتان را به این رشته بیاورد چون بزرگترین مشکل تکواندو در حال حاضر مشکل مدیریتی است، همه فراری شده‌اند پیشکسوتان، مربیان و حتی داوران همه فراری شده‌اند، باید کسی بیاید که همدلی در تکواندوی ایران را ایجاد کند، تکواندو هنوز می‌تواند آن جایگاه خود را مثل گذشته داشته باشد به شرط اینکه همه دور هم جمع شوند، همدل باشند، سعی کنند تکواندو را از این موقعیتی که دارد نجات دهد.

ساعی در پاسخ به این سوال که اوضاع تکواندو این روزها به اندازه‌ای بد شده که نابودگر و سونامی تکواندو هم دیگر نمی‌توانند مدال‌آوری کنند، نظر شما در مورد دلیل این اتفاقات چیست؟ گفت: یکی از دلایلی که این اتفاقات رخ می‌دهد همان القابی است که به قهرمانان دادند. زمانی که ما هم در دوران قهرمانی فعالیت می‌کردیم خیلی لقب‌ها به ما می‌دادند اما واقعیت این است که خودمان هم جرأت نمی‌کردیم آن القاب را به زبان بیاوریم. به هر حال قهرمانی و دوران ورزشی بالا و پایین زیاد دارد و ما سعی می‌کردیم با واقعیت‌ها در ورزش روبرو باشیم، باز هم می‌گویم تکواندو می‌تواند جایگاه قبلی خود را به دست بیاورد به شرطی که همه افرادی که برای این رشته زحمت کشیده‌اند پای کار بیایند و راه برای آنها باز شود تا بتوانند به تکواندو کمک کنند و از توان آنها در این رشته استفاده شود. تکواندو امروز از ۵ درصد توان خود استفاده می‌کند، این برای رشته‌ای که آن همه افتخار آفرینی کرده نمی‌تواند کارآمد باشد.

ساعی در پاسخ به این سوال که شما در انتخابات ثبت نام نکرده‌اید اما پولادگر باز هم در انتخابات ثبت نام کرده است، نظر شما در مورد این موضوع چیست؟ بله، پولادگر فکر می‌کند تکواندو برای خودش است و در واقع فدراسیون تکواندو را ملک شخصی خود می‌داند، انشاالله هرچه خیر است همان اتفاق رخ دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید