خدمات رایگان سلامت برای اقشار نیازمند است/۵.۵میلیون دو دفترچه‌ای

    کد خبر :138262

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، گفت: خدمات رایگان بهداشت و درمان به جای برخی ثروتمندان، باید اقشار ضعیف جامعه را تحت پوشش قرار دهد.
به گزارش  مهر، طاهر موهبتی در برنامه نبض شبکه خبر، اظهارداشت: سازمان بیمه سلامت یا همان بیمه خدمات درمانی است که در سال ۱۳۷۳تشکیل شد.

وی افزود: سازمان بیمه سلامت زیر مجموعه وزارت بهداشت است که حدود ۴۰ میلیون نفر تحت پوشش دارد. در مجموع ۵ صندوق زیر مجموعه بیمه سلامت است.

موهبتی ادامه داد حدود ۵ و نیم میلیون نفر از دو بیمه همزمان استفاده می کنند و ما شاهد هم پوشانی بیمه ها هستیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: قانون اعلام کرده کسانی که بیمه رایگان هستند باید از بخش خدمات دولتی و دانشگاهی بهره مند شوند، به این تریب این جمعیت برای مراجعه به بخش دولتی با محدودیتی روبرو نیستند.

وی افزود: از جمعیت ۴۰ میلیون نفری ۲۴ درصد این جمعیت محدودیت به مراکز دولتی دارند.

موهبتی گفت: خدمات رایگان برای اقشاری است که واقعا برای پرداخت هزینه ها مشکل دارند.

وی افزود: باید به قشر آسیب پذیر رسید و نباید مشکلی از این جهت متوجه آنها شود زیرا اینان حقیقتا ناتوان هستند و باید به صورت رایگان تحت درمان قرار بگیرند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با استثنا قرار دادن افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی افزود: کسانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند باید از خدمات درمانی به صورت دولتی و ۱۰۰ درصد رایگان استفاده کنند و به هیچ عنوان نباید به بخش خصوصی ارجاع شوند. در صورت تخلف حتما اطلاع دهند تا رسیدگی شود.

موهبتی گفت: کسی که می تواند به بخش خصوصی مراجعه کند حتما می تواند به ازای هر نفر ۲۰ هزار تومان پرداخت کند تا از خدمات درمانی بیمه سلامت بهره مند شود.

وی تاکید کرد: سازمان بیمه سلامت هیچ گروهی را از خدمات بهداشت و درمان حذف نکرده است اما کسانی که متقاضی خدمات بیشتری هستند باید در پرداخت حق بیمه مشارکت کنند.

موهبتی گفت: باید ۵.۵ میلیون همپوشانی با تامین اجتماعی را حذف کنیم، برخی افراد با اینکه ثروتمند هستند ولی بیمه روستایی دارند، واقعیت این است که تا زمانی که همه طرح ها الکترونیکی و سیستمی نشود وقوع یک چنین تخلفاتی دور از ذهن نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید