دولت برای جمع‌آوری مالیات آرامش فعالان اقتصادی را به هم نزند

    کد خبر :138232

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نباید وضعیت اقتصادی اصناف را با چالش رو به رو کنیم، گفت: نکته حائز اهمیت در عملکرد سازمان مالیاتی افزایش درآمد مالیاتی در عین حفظ آرامش فعالان اقتصادی کشور است.

سید فرید موسوی؛ با اشاره به اینکه اخیرا جلسه‌ای در خصوص تصمیم جدید سازمان مالیاتی در خصوص بررسی تراکنشهای بانکی فعالان اقتصادی در کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور نمایندگان اصناف و مالیات برگزار شد، گفت: جمع بندی جلسه به این صورت بود که فعلا گردش مالی 5 میلیارد به بالا از سوی سازمان امور مالیاتی مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نباید وضعیت اقتصادی اصناف را با چالش رو به رو کنیم، تاکید کرد: باید فرهنگ سازی و آمادگی روانی در بخشهای مختلف اقتصادی ایجاد شود تا بتوان قانون را به طور کامل در جامعه به اجرا در آورد.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه، قانون اجازه بررسی گردشهای بانکی را اعطا کرده بود، گفت: با این حال دوستان در سازمان مالیاتی همکاری مناسبی داشتند و این آرامش روانی ایجاد شده در حوزه مالیاتی در اصناف و بازار قابل تقدیر است.

به گفته موسوی نکته حائز اهمیت در عملکرد سازمان مالیاتی افزایش درامد مالیاتی در عین حفظ آرامش فعالان اقتصادی کشور می‌‎باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به اینکه، اصناف از توسعه پایه‌های مالیاتی استقبال می‌کنند، گفت: اگر شفافیت مالیاتی در اقتصاد حکم فرما باشد، بیشترین سود را خود اصناف می‌برند، چراکه یکی از خروجیهای شفافیت مالیاتی مبارزه با قاچاق کالا می‌باشد و از این حیث اصناف و بازار نیز از عملکرد سازمان مالیاتی منتفع خواهند شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید