اعلام مبلغ نهایی بدهی‌های شهرداری تهران

    کد خبر :138133

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران رقم بدهی‌های شهرداری را رقمی معادل۳۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش تسنیم، سمیع الله مکارم حسینی درباره رقم قطعی بدهی‌های شهرداری تهران که از دوران مدیریت شهری قبلی به این دوره واگذار شده است، گفت: در مورد بدهی‌های شهرداری آنچه که در دفاتر ما ثبت شده است و باید پرداخت شود رقمی معادل ۳۰ هزار میلیارد تومان است که ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن بدهی به بانک‌ها و ۹۰۰۰ میلیارد تومان آن نیز بدهی به پیمانکاران است. مابقی آن نیز مبالغی است که باید به شهروندان و به عنوان مثال افرادی که خانه‌شان را به شهرداری فروخته‌اند، پرداخت شود.

وی با بیان اینکه باید این مبالغ را پرداخت کنیم، گفت: در کنار این بدهی‌ها باید یک سری هزینه نیز انجام شود. شهر باید توسعه پیدا کند و توسعه به منابع مالی نیاز دارد. از سوی دیگر یک سری پروژه زنده و در حال ساخت در شهر وجود دارد که این موارد نیز به منابع مالی نیاز دارد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران هزینه مورد نیاز برای پروژه‌های زنده را حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ما شهر را اداره خواهیم کرد و در نگهداشت آن به نحو مطلوب تلاش می‌کنیم البته به دنبال این هستیم تا در توسعه شهر از ظرفیت مردم و مشارکت‌های مردمی نیز استفاده کنیم.

وی همچنین در مورد هزینه‌های شهرداری در مورد اربعین نیز اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم تا کارمان را با بالاترین و بهترین کیفیت و در عین حال با کاهش هزینه‌ها انجام دهیم و از این منظر هم مسائل کیفی و هم موارد کمی را مورد توجه قرار می‌دهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید