«پا» با استفاده از مدیا نمایش داده می شود

    کد خبر :13812

کارگردان نمایش «پا» که از شیراز در بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران حضور پیدا کرده است، اظهار کرد که برای دانشجویان مهمترین اتفاق ایجاد شرایط اجرای عمومی آثار است.

آرمین حمدی پور کارگردان نمایش «پا» از مؤسسه هنر شیراز که در بخش صحنه ای بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران حضور دارد، درباره ایده اجرایی این اثر گفت: نمایش «پا» داستان زن و شوهری است که با دوست شان در خارج از کشور به صورت تصویری تماس گرفته و گفتگو می کنند. بعد از این گفتگو ابتدا نسبت به دوست خود و سپس نسبت به یکدیگر دچار شک می شوند. روایت در این نمایش به این شکل است که ما یک بار ماجرا را از زاویه دید زن و یک بار از زاویه دید مرد نظاره گر هستیم.

وی ادامه داد: نمایش «پا» با استفاده از مدیا اجرا می شود و مخاطب تصاویری از طریق ویدئوپروجکشن و اسکایپ می بیند.

این کارگردان جوان تئاتر که برای اولین بار در جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران حضور پیدا کرده است، درباره تأثیر پرداخت نشدن کمک هزینه ها در سطح کیفی آثار یادآور شد: هنوز کمک هزینه ای پرداخت نشده ولی دبیرخانه قول مساعد داده که این امر انجام می شود. ما به دلیل اینکه از شهر شیراز به تهران سفر کرده ایم مشکلاتی داشتیم ولی سعی کردیم این مشکلات تأثیری در سطح کیفی اثر نگذارد.

حمدی پور افزود: در این جشنواره هم به لحاظ اسکان و هم به لحاظ شرایط رفاهی با مشکلاتی مواجه شدیم که فکر می کنم این شرایط ناشی از وضعیت مالی دبیرخانه جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران است.

این فعال تئاتر دانشجویی درباره اینکه آیا ایجاد شرایطی برای اجرای عمومی نمایش «پا» از انگیزه های اصلی خود برای حضور در جشنواره بیستم تئاتر دانشگاهی بوده است یا نه، اظهار کرد: بیشترین هدف من از شرکت در جشنواره تئاتر دانشگاهی ایجاد شرایطی برای اجرای عمومی «پا» بوده است. ما در تهران کسی را نمی شناسیم و با سالن های تئاتری در ارتباط نیستیم و بهترین وضعیت برای دیده شدن و معرفی نمایش «پا» ایجاد شرایطی برای اجرای عمومی آن در تهران است. امیدوارم در صورت برگزیده شدن یا نشدن اثر در جشنواره، شرایطی برای اجرای عمومی آن در تهران فراهم شود.

کارگردان نمایش «پا» با اشاره به آغاز اجرای عمومی این نمایش در شهر شیراز از تیرماه سال جاری، گفت: بعد از آن قصد داریم در شهرهای اهواز و کرمان نیز نمایش را به صحنه ببریم و تلاش می کنیم که این اتفاق در تهران هم بیفتد.

نمایش «پا» با بازی نگین تهمتن، پویان فریدونی، فرزاد نام آوری و حانیه رضایی ساعت ۱۵ و ۱۷ امروز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در سالن خورشیدی دانشکده سینما و تئاتر به صحنه می رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید