سفر ظریف به 3 کشور ترکمنستان، گرجستان و قرقیزستان

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ ۱۰:۵۴

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان از سفر ظریف به سه کشور ترکمنستان، گرجستان و قرقیزستان از امروز عصر خبر داد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا از سفر ظریف به سه کشور آسیای میانه و قفقاز خبر داد.

وی با بیان این که سفر رسمی ظریف بنا به دعوت وزرای امور خارجه سه کشور دوست یعنی ترکمنستان، گرجستان و قرقیزستان از عصر امروز (یکشنبه) آغاز خواهد شد، گفت: طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده، این سفر از کشور ترکمنستان آغاز می‌شود و مقصد بعدی گرجستان و سپس قرقیزستان است.

قاسمی با اشاره به اینکه یک هیات اقتصادی از بخش  دولتی و خصوصی در این سفر، وزیر امور خارجه را همراهی می‌کنند، افزود: نمایندگان حدود 30 بنگاه اقتصادی و موسسات صنعتی و بانکی در این سفر حضور خواهند داشت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اهداف این سفر را برگزاری مراسم بیست و پنجمین سالگرد تاسیس روابط سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و این کشورها، بعد از استقلال این سه کشور و اهمیت روابط با منطقه آسیای میانه و قفقاز عنوان کرد.

وی افزود: بعد از استقلال این سه کشور، ایران از اولین کشورهایی بود که استقلال این کشور ها را به رسمیت شناخت و متعاقبا بعد از برقراری روابط سیاسی با آنها، نسبت به تاسیس سفارت در این کشور ها اقدام کرد.

قاسمی تشریح کرد که بعد از برقراری روابط، همواره روابط ایران و این کشورها در سطحی عالی و بخصوص با توجه به مشترکات تاریخی – فرهنگی از روندی مطلوب، مستحکم، توام با دوستی و مودت و رو به گسترش برخوردار بوده است و روابط دوستانه و درک متقابل و همکاری‌های گسترده و همه جانبه میان ایران و ابن کشور ها  همواره عاملی در جهت صلح، ثبات و امنیت منطقه بوده است.»

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، در این سفر، علاوه بر رایزنی‌های سیاسی و اقتصادی بین مقامات، نشست‌های اقتصادی مشترکی بین طرفین و در بیست و پنجمین سالگرد آغاز روابط با این سه کشور بین موسسات و بنگاه‌های اقتصادی و بازرگانی این کشورها برگزار خواهد شد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید