رویترز: پول مجازی’بیت کوین’ به هفت برابر قیمت خود در10 ماه اخیر رسید

    کد خبر :137922

رویترز گزارش داد: ‘بیت کوین’ پول مجازی برای تجارت آنلاین، از ابتدای سال میلادی جاری به هفت برابر قیمت خود رسیده و برای اولین بار روز پنجشنبه از هفت هزار دلار برای هرواحد گذشت.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز قیمت بیت کوین BTC در هفت هفته گذشته دوبرابر شده است و روز پنجشنبه در بازار بورس Bitstamp لوکزامبورگ هر واحد آن به هفت هزار دلار رسیده است.
افزایش تصاعدی قیمت این پول مجازی با انتشار این خبردر اوایل این هفته مبنی بر اینکه گروه معتبر پولی ومالی شیکاگو CME سرویس پیش فروش واحد بیت کوین را براه خواهد انداخت، روی داد.
تارنمای تخصصی Coinmarketcap در حال حاضر بیت کوین در تجارت انلاین به سطح 117 میلیارد دلار رسیده است.
رویترز به نقل از این تارنمای تخصصی افزود: معاملات تجاری با انواع پول های مجازی در حال حاضر 190 میلیارد دلار است.
‘پیش فروش پول های مجازی به این ترتیب است که خریدار پول واحد ، پول مجازی بیت کوین را قبلا پرداخت می کند و در صورتیکه در موعد مقرر برای تحویل پول خریداری شده، قیمت واحدهای پول مجازی افزایش یابد، مابه التفاوت را از فروشنده دریافت می کند.
به گزارش ایرنا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران روز چهارشنبه اعلام کرد با توجه به حجم بالای مبادلات پولی این وزارتخانه با عرضه کنندگان بین المللی خدمات ارتباطات و دریافت بهای خدمات ارایه شده به مشتریان خارجی مطالعات کارشناسی برای تسهیل تجارت بین المللی و استفاده از پول مجازی بیت کوین انجام می دهد.
بیل گیتس، سرمایه دار معروف آمریکایی گفته است: در تجارت بین المللی بیت کوین بهتر ازپول های رایج است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید