واگذاری ۱۰ درصد از فعالیتهای وزارت بهداشت به بخش خصوصی+ سند

    کد خبر :137896

با ابلاغ آیین نامه اجرایی تبصره ۱۹قانون بودجه از سوی هیئت دولت، وزارت بهداشت مکلف به واگذاری ۱۰ درصد از فعالیتهای خود به بخش خصوصی شد.

بر اساس مصوبه هیئت دولت در خصوص بند ب تبصره 19 قانون بودجه سال 96، وزارت بهداشت 10 درصد از فعالیتهای خود را به بخش خصوصی واگذار خواهد کرد.

بر اساس بنده 5 این آیین نامه، وزارت بهداشت مکلف شده است ظرف دو ماه برنامه واگذاری فعالیتهای مورد نظر را تدوین و به صورت عمومی منتشر نماید.

این واگذاریها به دو شیوه مشارکت و مدیریت انجام خواهد شد و بر این اساس بخش غیر دولتی خدمات را بر اساس استانداردهای تعیین شده وزارت بهداشت ارائه خواهد کرد.

در بند ب تبصره 19 قانون بودجه سال 96 آمده است، به منظور توسعه مشارکت مردمی و استفاده بیشتر از ظرفیت بخش غیردولتی در امور تصدی‌گری درمان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است در سال 1396 تا ده درصد (10%) از فعالیت‌های خود را که در بخش دولتی انجام می‌شود براساس سازوکارهای پیش‌بینی شده در قانون مدیریت خدمات کشوری واگذار کند.
آیین‌نامه اجرائی این بند شامل امتیازات و تسهیلات در نظر گرفته شده برای بخش غیردولتی داوطلب و نحوه نظارت بر این نوع فعالیت‌ها و شاخص‌های کمی و کیفی که باید مورد رعایت بخش غیردولتی مجری قرار گیرد توسط سازمان‌های «برنامه و بودجه کشور» و «اداری و استخدامی کشور» با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید