ترامپ رئیس کل بانک مرکزی آمریکا را تغییر داد

    کد خبر :137872

دونالد ترامپ، با خودداری از تمدید ریاست جانت یلن بر بانک مرکزی آمریکا، رسما جرومی پاول، از مقامات ارشد فعلی فدرال رزرو را برای تصدی سمت ریاست فدرال رزرو معرفی کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، با خودداری از تمدید ریاست جانت یلن بر بانک مرکزی آمریکا، رسما جرومی پاول، از مقامات ارشد فعلی فدرال رزرو را برای تصدی سمت ریاست فدرال رزرو معرفی کرد، اما در عین حال این سیگنال را ارسال کرد که سیاست های پولی خانم یلن تداوم خواهد یافت.

پاول 64 ساله که یک وکیل و یک بانکدار است، در سال 2017 از سوی باراک اوباما به عضویت در هیئت مدیره فدرال رزرو منصوب شده بود.

ترامپ در بیانیه ای پاول را یک رهبر باهوش و متعهد توصیف کرد که دستاوردهای یلن در هدایت اقتصاد آمریکا بعد از دوره ترمیم تبعات بحران مالی سال های 2007 تا 2009 را تداوم خواهد بخشید.

ترامپ در حالی که پاول در کنارش ایستاده بود گفت: «اگر ما قرار است تمام این پیشرفت ها را تداوم ببخشیم، اقتصادمان نیازمند سیاست های پولی درست و نظارت محتاطانه است… ما به یک رهبری قوی و ثابت قدم در فدرال رزرو آمریکا نیاز داریم… او (پاول) دقیقا همین ویژگی ها را داراست.»

پاول در طی 5 سال گذشته در کنار جانت یلن مشغول به کار بوده و از مسیری که وی برای سیاست های پولی آمریکا ترسیم کرده بود حمایت کرده است. وی همچنین نگرانی های مشترکی با جانت یلن در این زمینه دارد که نرخ تورم ضعیف آمریکا ایجاب می کند که رویکرد محتاطانه ای در زمینه افزایش نرخ بهره اتخاذ شود.

دوران ریاست 4 ساله جانت یلن بر فدرال رزرو آمریکا در اوایل فوریه 2018 به اتمام می رسد. وی اولین رئیس بانک مرکزی آمریکاست که از سال 1979 به این طرف برای یک دوره دیگر در سمتش ابقا نمی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید