«مرد بالشی» راز قتل ها را افشا می کند

    کد خبر :137856

کارگردان «مرد بالشی» با اشاره به اینکه این نمایش از تلفیق چهار اثر شکل گرفته است، عنوان کرد در این اثر نمایشی مساله کودک آزاری به چالش کشیده شده است.

سیاوش اسد کارگردان نمایش «مرد بالشی» که در تماشاخانه پایتخت روی صحنه است در این باره گفت: استقبال از «مرد بالشی» در سالن پایتخت به گفته مدیر و مسئولان تماشاخانه نسبت به تئاترهایی که آنجا اجرا رفته بسیار خوب بوده است و خوشبختانه مخاطبان نیز با رضایت سالن نمایش را ترک می کنند.

وی درباره داستان نمایش توضیح داد: در شهر قتل هایی اتفاق می افتد که به نوشته های یک نویسنده ربط دارد اما خود نویسنده از این قتل ها چیزی نمی داند ولی در بازجویی رازهای پرونده فاش و پرده از اتفاقی تکان دهنده برداشته می شود.

اسد درباره ویژگی های نمایش عنوان کرد: «مرد بالشی» تلفیقی است از چهار اثر «غرب غمزده»، «ملکه زیبایی لنین»، «جمجمه در کانه مارا» و «دریاچه قو» چایکوفسکی که البته چارچوب متن از نمایشنامه «مرد بالشی» مارتین مک دونا گرفته شده است با این تفاوت که نام کاراکترها را از نمایشنامه «ملکه زیبایی لنین» وام گرفته ام و ۲ کاراکتر نیز به نمایش اضافه کردم که یکی از آنها که دختری لال است راوی قصه «مرد بالشی» شده است

وی یادآور شد: مخاطبان در این نمایش اتفاقاتی را که در بچگی برای دختر رخ داده است، تماشا می کنند به علاوه اینکه در اجرا قصه های مینیمالیست کاتوریان نویسنده داستان های نمایش را با فست فوروارد همراه کردم به این شکل که انگار تماشاگر کنترلی در دست دارد و نمایش را به جلو می زند و فقط کلمات کلیدی قصه را می بیند.

این کارگردان تئاتر در پایان صحبت هایش درباره ارتباط این نمایش با وقایعی که در چند وقت اخیر در کشور رخ داده است، گفت: وقایعی که این روزها جامعه درگیر آن است در این نمایش به نوعی دیگر به تصویر کشیده می شود. امیدوارم مخاطبان با دیدن چنین نمایش هایی آگاهی یافته و دیگر کمتر شاهد کودک آزاری باشیم و چنین معضلاتی ریشه کن شود. من این نمایش را به تمام خانواده ایی که کودکان شان مورد شکنجه و آزار قرار گرفتند، تقدیم کرده ام.

ساناز سماواتی، کیارش حقگو، بهنام سرلک، ترانه ولدیان، غزل مردی، سیاوش اسد، حمید عرب بازیگران نمایش «مرد بالشی» هستند که تا ۱۲ آبان ماه ساعت ۲۱ در تماشاخانه پایتخت روی صحنه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید