خرید هواپیمای بویینگ در مراحل نهایی

    کد خبر :137835

مدیرعامل و نائب رئیس هیات مدیره هلدینگ سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی از طی شدن مراحل نهایی خرید ۳۰+۳۰ بوئینگ برای هواپیمایی آسمان خبر داد.

ولی آذروش، به انعقاد خرید هواپیما از شرکت بوئینگ اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی و جهت‌گیری‌مان در سال اقتصاد مقاومتی به گونه‌ای است که بتوانیم گام‌های موثری را برداریم و بر این اساس، پیرو نیازی که در کشور در بخش حمل و نقل وجود دارد، توسعه ناوگان هواپیمایی شرکت هواپیمایی آسمان در زیر مجموعه این هلدینگ را هم در دستور کار قرار داده‌ایم و خوش‌بختانه موفق شده‌ایم از ۸ فروند هواپیمای فعال و مشغول به خدمت در این شرکت، امروز به ۲۴ فروند هواپیمای فعال و در حال خدمت برسیم و همچنین به تازگی قرارداد خرید ۳۰+۳۰ فروند بوئینگ را هم منعقد کرده‌ایم.

به گزارش  بازتاب به نقل از ایسنا، آذروش در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به موضع‌گیری‌های اخیر ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، قرارداد خرید هواپیما از بوئینگ چه وضعیتی خواهد یافت، گفت: قرارداد ما با بوئینگ نهایی شده و ۳۰+۳۰ را مدیران این شرکت پذیرفته‌اند و علاوه بر آن، فاینانس این قرارداد را خود بوئینگ عهده‌دار شده است. اکنون در انتظار مجوز اوفک هستیم و تلاش داریم امور فاینانس این قرارداد را به اتمام برسانیم. تاکنون مشکلی در این روند پیش نیامده و کار به روال معمول و عادی به پیش می‌رود.

وی در ادامه افزود: امیدواریم در خصوص مجوز اوفک هم مشکلی پیش نیاید و با توجه به اینکه پیشتر هم اوفک برای خرید هواپیماهای دیگر توسط کشورمان که برخی تجهیزاتشان ساخت آمریکا بود، مجوز صادر کرده، احتمالا این مرحله نیز بی مشکل سپری خواهد شد تا به روزترین محصولات بوئینگ که به آخرین تجهیزات و دستاوردهای تکنولوژیکی این شرکت مجهز هستند، بر حسب قرارداد منعقد شده، در اختیار کشورمان قرار گیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید