بررسی خودکشی در میان زنان ایرانی

    کد خبر :137800

پرونده‌های اقدام به خودکشی در حوزه‌های استحفاظی نیروی انتظامی طی ۵سال از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ افزایش ۶۶ درصدی در میان زنان و افزایش ۷۱ درصدی در میان مردان داشته است.

خودکشی در جامعه ایرانی به شکل عجیبی در حال افزایش است, آمارها در حوزه خودکشی سال‌هاست بدرستی در اختیار رسانه‌ها قرار نمی‌گیرد و نهاد‌های مسئول در این زمینه، عمدتا این آمارها را رسانه‌ای نمی‌کنند.

با این حال بررسی آمارهای مندرج در سالنامه آماری کشور در بخش امورقضایی و پرونده‌های حوزه‌استحفاظی نیروی انتظامی نشان می‌دهد از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۴ خودکشی در ایران افزایش قابل توجهی داشته است. جوانان از گروه‌هایی هستند که بیش‌ترین خطر خودکشی را دارند: بر اساس گزارش مرکز کنترل بیماری‌ها، ۱۷ درصد از دانش‌آموزان کلاس ۹ تا ۱۲ گزارش کرده‌اند که در ۱۲ ماه گذشته به طور جدی به خودکشی فکر کرده‌اند.

براساس این آمار پرونده‌های اقدام به خودکشی در حوزه‌های استحفاظی نیروی انتظامی طی ۵سال از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ افزایش ۶۶ درصدی در میان زنان و افزایش ۷۱ درصدی در میان مردان داشته است. در پرونده‌های مربوط به فوت‌شدگان خودکشی که در نیروی انتظامی تشکیل شده است، در سال ۱۳۹۰ در مجموع مردان و زنان ۲۴۶۲ مورد فوت ثبت شده است که این آمار در سال ۱۳۹۴ به ۳۲۳۴ رسیده است.

این آمارها به روشنی نشان دهنده افزایش میزان خودکشی در میان زنان ایرانی طی یک دهه اخیر است, آمارهای اقدام به خودکشی به تفکیک جنس و سن نشان می‌دهد ۸۳ درصد از اقدام به خودکشی‌ها در میان زنان در سنین زیر ۳۴ سال رخ می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید