چرا کسی حاضر به سرمایه گذاری در مناطق محروم نیست؟

    کد خبر :137750

جان بابایی یادآور شد: ممکن است در مناطق برخوردار بتوان از طریق سرمایه گذاری داخلی و خارجی، خدمات حوزه سلامت را ارائه داد اما در مناطق محروم شاید هیچ فردی حاضر به سرمایه گذاری نشود بنابراین اجازه نخواهیم داد که مناطق محروم از دریافت خدمات اولیه و تخصصی، محروم شوند.

قاسم جان بابایی- معاون درمان وزارت بهداشت اظهار داشت: ارائه خدمات اورژانس به مردم و بیماران، یک امر حاکمیتی است و قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست. خوشبختانه اورژانس پیش بیمارستانی به سازمان تبدیل شد و خدمات خود را ارائه می‌دهد اما در حوزه درمان و اورژانس بیمارستانی، مکلف به توسعه اورژانس هستیم.

جان بابایی یادآور شد: بسته خدمات بهداشتی و درمانی برای مناطق محروم نوشته شد و ارائه خدمات در این مناطق، از وظایف دولت است و تخصیص اعتبارات با اولویت این مناطق خواهد بود.

وی ادامه داد: ممکن است در مناطق برخوردار بتوان از طریق سرمایه گذاری داخلی و خارجی، خدمات حوزه سلامت را ارائه داد اما در مناطق محروم شاید هیچ فردی حاضر به سرمایه گذاری نشود بنابراین اجازه نخواهیم داد که مناطق محروم از دریافت خدمات اولیه و تخصصی، محروم شوند.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: منابع سلامت کشور در اختیار بیمه‌ها قرار دارد و آنها باید مطالبات بیمارستانها و مراکز درمانی را پرداخت کنند و اگر بیمه ها بتوانند راهنماهای بالینی را تدوین کنند، کمک بزرگی به مدیریت هزینه‌ها است زیرا بر اساس منابع در اختیار، راهنماهای بالینی و پروتکل‌های درمانی را تدوین می‌کنند اما در خلاء اقدام بیمه، وزارت بهداشت این اقدام بر زمین مانده را انجام می‌دهد.

جان بابایی از تدوین راهنماهای بالینی درمانی در حوزه خدمات پرهزینه تا پایان امسال خبر داد و گفت: این راهنماهای بالینی یکی از تکالیف قانونی و لازم برای نظام سلامت است و از کمک بیمه‌ها برای تدوین این پروتکل‌ها، بهره خواهیم گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید