پوتین در تهران / سوابق ۲۱ استاندار دولت دوازدهم/ فعالیت ۲۳ هزار شعبه بانکی در کشور

  • سیاسی
  • جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ ۹:۲۳
    کد خبر :137722

حوزه دولت در هفته‌ای که گذشت اخبار و حواشی زیادی داشت که جزئیات آن پیشتر منتشر شده است. مهمترین اخبار این حوزه را مرور می‌کنیم.

تهران و باکو الگوی روابط چند جانبه و منطقه‌ای شده‌اند/ وظیفه مسلمانان کمک به آوارگان میانمار است
رئیس‌ جمهور، روابط تهران و باکو را بویژه در سال‌های اخیر رو به توسعه دانست و با اشاره به پیوندهای تاریخی و علائق دینی و مذهبی مشترک دو کشور تاکید کرد: هر چه در مسیر گسترش مناسبات دو ملت تلاش کنیم هنوز از تاریخ علائق دو ملت عقب هستیم.

پوتین وارد تهران شد
رئیس‌جمهور روسیه به منظور شرکت در نشست سه جانبه ایران، روسیه و آذربایجان، دقایقی پیش وارد تهران شد و مورد استقبال قرار گرفت.

ايران كشورى نيست كه با تَشر تحريم آمريكا خود را ببازد/ دولت اجازه نخواهد استقلال و پرسپوليس در تسويه بدهى‌ دچار مشكل شوند
سخنگوی دولت گفت: ايران كشورى نيست كه با تَشر تحريم آمريكا خود را ببازد؛ آمريكا زمانى به اصطلاح تحريم هاى هوشمند فلج كننده را عليه ايران اعمال كرد اما رشد اقتصادى ما بيشتر شد و نرخ تورم سير نزولى يافت.

فعالیت ۲۳ هزار شعبه بانکی در کشور/ تقدیم کلیات اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا به مجلس
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: کلیات اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا با عنوان لایحه قانون بانکداری جمهوری اسلامی از طرف دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است.

سوابق ۲۱ استاندار دولت دوازدهم/ ۱۰ استان در انتظار معرفی استاندار جدید
با احتساب چهار انتصابی که در روز یکشنبه هفته جاری صورت گرفت، تعداد استانداران دولت دوازدهم به عدد ۲۱ رسید و هنوز استانداران جدید ۱۰ استان کشور انتخاب نشده‌اند. این استان‌ها عبارتند از: چهارمحال‌ و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، قم، کرمان و همدان.

سامانه پیشرفته راداری «آفاق» رونمایی شد
در آستانه خیزش دگربار شور اربعین حسینی و در سال تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی به همت متخصصان دفاعی کشورمان، با حضور وزیر دفاع از سامانه پیشرفته راداری «آفاق» رونمایی شد.

اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح «توسعه و عمران غرب کشور در حوزه آب»
معاون اول رئیس جمهور اجرای طرح «توسعه و عمران غرب کشور در حوزه آب» را اقدامی بزرگ توصیف کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح تا کنون ۱۵ هزار میلیارد تومان از منابعی که با مجوز رهبر معظم انقلاب از صندوق توسعه ملی برداشت شده به این طرح تخصیص یافته و این منابع غیر از بودجه عمرانی کشور است.
اینکه میگویند راجع به موضوعات دیگر مذاکره کنیم از حرف‌های خنده‌دار تاریخ است/ برای ساخت، تولید و انبارکردن هر سلاحی و «در زمان لازم» استفاده از آن تردید نخواهیم کرد
رئیس شورای عالی امنیت ملی گفت: برای دفاع از خودمان و تمامیت ارضی هر سلاحی از هر نوعی نیاز داشته باشیم در ساخت، تولید، انبار کردن و در زمان لازم در استفاده از آن تردید نخواهیم کرد. بدانید ما موشک را ساختیم، می سازیم، خواهیم ساخت.

کاهش آمار سرقت در استان کرمان/ کشف ۷۰ تن مواد مخدر
مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان گفت: در آمار ۶ ماهه سال اول ۹۶ میزان سرقت‌های مسلحانه در استان کرمان ۱۵ درصد، سرقت‌های به عنف ۵ درصد، سرقت‌های تحت پوشش ماموران ۶۰ درصد و کیف قاپی ۴۷ درصد کاهش داشته است.

نیازمند رشد اقتصادی بالاتر هستیم/ اقتصاد ایران در مسیر صحیح قرار گرفته و به راه افتاده است
معاون اول رئیس با یادآوری اینكه اقتصاد ایران در مسیر صحیح قرار گرفته و به راه افتاده است، به رشد بالای ۱۲ درصد اقتصاد در سال گذشته اشاره و خاطر نشان كرد: در سال جاری نیز رشد اقتصادی كشور حدود ۶ درصد بوده و این میزان از رشد اقتصادی در منطقه و جهان كم نظیر است اما ما نیازمند رشد اقتصادی بالاتر هستیم.

رئیس جمهور وزرای «وزیر نیرو» و «وزیر علوم، تحقیقات و فناوری» را منصوب کرد
رئیس جمهور با استناد به اصول هشتاد و هفتم و یکصد و سی و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رضا اردکانیان را به سمت «وزیر نیرو» و منصور غلامی را به سمت «وزیر علوم، تحقیقات و فناوری» منصوب کرد.

سران آمریکا بدقول‌ترین و منفورترین دولتمردان دنیا هستند
استاندار سمنان گفت: امروز همه دنیا فهمیدند که حرف سران آمریکا در دنیا قابل اتکا نیست و آن‌ها بدقول‌ترین و منفورترین دولتمردان دنیا هستند. به جز رژیم صهیونیستی و پادشاهی عقب افتاده عربستان، هیچکس با آمریکا همنوایی نکرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید