تولید انرژی پاک از فیلتر سیگار!

    کد خبر :137627

محققان دانشگاه ناتینگهام انگلیس کشف کردند که می‌توان از فیلتر سیگار انرژی پاک تولید کرد، اما این بدان معنی نیست که سیگار کشیدن برای سیاره ما خوب است.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، بر کسی پوشیده نیست که سیگار کشیدن به طور جدی برای سلامتی شما مضر است، اما این عادت ناپسند بر سلامت زمین نیز بسیار تاثیرگذار است.

هر سال تقریبا 6 تریلیون سیگار در سراسر جهان دود می‌شود و بیش از 800 هزار تن فیلتر سیگار به جا می‌ماند.

باید فکری برای این حجم عظیم از فیلتر سیگار که در طبیعت رها می‌شوند و معمولا به مکان‌های دفن زباله منتقل می‌شوند و یا به آب‌ها نفوذ می‌کنند، کرد.

اکنون دانشمندان کشف کرده‌اند که این فیلترها ممکن است یک پتانسیل پنهان داشته باشند؛ ذخیره‌سازی هیدروژن.

شیمیدانان دانشگاه ناتینگهام دریافتند که قرار دادن فیلتر سیگار در معرض فرایند کربناته گرمابی، فرایندی که فقط نیاز به آب و گرما دارد، یک محصول کربنی به نام “هیدروزغال” یا زغال هیدروژنی (hydrochar) تولید می‌کند.

هنگامی که هیدروزغال فعال شود، کربن متخلخل با اکسیژن غنی تولید می‌کند که دارای سطح بسیار بالایی است که از لحاظ نظری می‌تواند برای ذخیره بسیار زیاد هیدروژن استفاده شود.

وقتی این هیدروزغال برای تولید حرارت سوزانده شود یا برای تولید برق با هوا واکنش دهد، تنها محصول جانبی آن آب است که هیدروژن را یک جایگزین سوخت جذاب و پایدار می‌کند.

محققان معتقدند که این تکنیک می‌تواند در دستیابی به اصطلاح “اقتصاد هیدروژنی”، جایگزینی با بنزین در خودروها یا استفاده از آن به عنوان سوخت گرمایشی توسعه یابد، اما یافته‌ها همچنان برخی از دیدگاه‌های جالب را در مورد ذخیره‌سازی هیدروژن به طور کلی ارائه کرده است.

این کار هنوز در مرحله تحقیق است، پس هنوز خیلی مانده تا سیگاری‌ها بتوانند ادعا کنند که عادتشان به محیط زیست کمک می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید