باید به سمت مهارت آموزی پیش برویم

    کد خبر :137614

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد:در طول 4 یا 5 سال گذشته به این نتیجه رسیدیم که باید به سمت مهارت آموزی پیش برویم.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای که امروز(پنج‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: تمام تلاش ما در راستای رهنمود‌های رهبری در بحث توسعه است و همه در کنار یکدیگر و همگام برای توسعه هستیم.

وی گفت: همه امور با فنی و حرفه‌ای مرتبط است؛ کشورهای برزیل، مکزیک و آلمان به علت مهارت و حرفه شهروندانشان توسعه و پیشرفت کردند.

ربیعی با بیان اینکه سالانه 300 هزار نفر تویط اداره کاریابی جذب کار می‌شوند، افزود: رابطه معناداری میان فقر و مهارت وجود دارد و آدم‌های بی مهارت به سرعت در تله فقر گرفتار می‌شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد:در طول 4 یا 5 سال گذشته به این نتیجه رسیدیم که باید به سمت مهارت آموزی پیش برویم.

وی افزود: روز اول که مسئولیت را پذیرفتم، مشکلات زیادی گریبان‌گیر سازمان فنی و حرفه‌ای بود و قرار بود که سازمان فنی و حرفه‌ای با برخی از مجموعه‌ها از جمله دانشگاه علمی-کاربردی ادغام شود، اما این اجازه را ندادیم.

ربیعی با بیان اینکه جامعه‌ای موفق است که تکنسین در آن موج بزند، گفت: در کشور ١٠ میلیون نفر بیسواد داریم که عده قابل توجهی از این افراد بالای ٥٠ سال سن دارند. تعدادی از بیسوادان از تحصیل باز مانده بودند و ما در قبال این افراد مسئول هستیم تا به این افراد مهارت بیاموزیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: از داخل سازمان برای رشد و توسعه مجموعه فنی و حرفه‌ای باید استفاده کرد.

ربیعی تصریح کرد: نخبه کسی نیست که در مسیر دانشگاه حرکت کند، بلکه باید به افراد با مهارت نخبه بگوییم.

وی بیان کرد:٢٠ میلیارد تومان برای آموزش فنی و حرفه‌ای در اختیار سازمان فنی و حرفه قرار دادیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید