دیپلمات‌ روس: برنامه موشکی ایران تهدیدی برای جهان نیست

    کد خبر :137556

مقامات هیئت نمایندگی روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کردند که ممنوعیتی برای توسعه فناوری‌های موشکی وجود ندارد و برنامه موشکی ایران تهدیدی برای جامعه جهانی نیست.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، مقامات هیئت نمایندگی روسیه حاضر در نشست روز چهارشنبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با خبرنگاران روسی تاکید کردند که برنامه موشکی ایران تنها از لحاظ فرضی از سوی برخی کشورها بعنوان یک خطر تلقی می شود، در حالیکه هیچ ممنوعیتی برای توسعه فناوری‌های موشکی کشورها به منظور دفاع از خویش، وجود ندارد.

یک دیپلمات روس که نامش فاش نشده است، در پاسخ به سئوال خبرنگار «اینترفکس» در مورد برنامه موشکی ایران گفت: «ایران برنامه موشکی خود را برای این منظور توسعه نمی دهد تا خطری برای جامعه جهانی بوجود آورد. ایران صرفا برای تقویت توان دفاعی خویش در حال توسعه برنامه موشکی خویش است. از لحاظ فرضی، بله این مسئله ممکن است از دید برخی کشورها یک تهدید محسوب شود، همانطور که در این باره سخنان زیادی شنیده می شود. این مسئله مانند وجود تپانچه در جیب هر فردی می ماند که امکان استفاده از آن وجود دارد. ولی مسئله اینجاست که هیچ ممنوعیتی برای توسعه فناوری‌های موشکی وجود نداشته و نخواهد داشت.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید