مرکز بازرگانی آلمان در تهران آغاز به کار کرد

    کد خبر :137465

مرکز بازرگانی آلمان در ایران، زیر نظر اتاق بازرگانی مشترک ایران آلمان آغاز به کار کرده تا زمینه ورود فعالان اقتصادی دو کشور به بازار یکدیگر را، تسهیل کند.

به گزارش بازتاب به نقل از صدا و سیما، مرکز بازرگانی آلمان در ایران، زیر نظر اتاق مشترک ایران و آلمان فعالیت می‌کند و به دنبال آن است که زمینه ورود فعالان اقتصادی دو کشور به بازار یکدیگر را تسهیل کند.

به گفته رئیس اتاق مشترک ایران و آلمان، هدف از ایجاد این مرکز ارائه خدماتی فراتر از عضویت در اتاق است.

امید یراقی گفت: اتاق مشترک به یک شبکه جهانی با ۱۳۰ اتاق از ۹۰ کشور متصل است و تأسیس مرکز بازرگانی آلمان می‌تواند در تقویت جایگاه اتاق مشترک در این شبکه بیش از پیش اثرگذار باشد. بخشی از محل جدیدی که برای اتاق درنظر گرفته شده است به مرکز بازرگانی اختصاص دارد. البته در این محل سالن‌های همایشی در نظر گرفته شده است که اعضا می‌توانند از آنها برای تبادل اطلاعات و معرفی کالاها و خدمات خود به شرکای تجاری، پذیرش هیئت از آلمان و مانند ان استفاده کنند. از طرف دیگر شرکت‌های آلمانی که علاقه‌مند به حضور در ایران هستند می‌توانند از خدمات مرکز بهره ببرند.

وی افزود: هر شرکت خارجی برای اینکه در بازار جدیدی وارد شود، باید آن را مطالعه کند؛ یکی از خدمات ویژه مرکز، توجه به نیازهای شرکت‌های آلمانی برای مطالعه ایران است. همچنین امکانات اولیه در اختیار آنها قرار می گیرد که می تواند پلی برای ورود شرکت‌های آلمانی به بازار ایران باشد.

یراقی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی یکی دیگر از خدمات مرکز خواهد بود، گفت: نمایندگانی از برخی دانشگاه‌های آلمان به ایران سفر می کنند و خواستار فعالیت مشترک با مراکز علمی ایرانی هستند ضمن آنکه می‌توانیم در اعزام و پذیرش دانشجویان هم خدماتی ارائه دهیم.

یراقی حضور متخصصان آلمانی به ویژه در حوزه صنعت در ایران و برگزاری سمینارهای آموزشی برای علاقه‌مندان را نیز از دیگر برنامه‌های مرکز بازرگانی آلمان اعلام کرد. همچنین بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ شرکت در اتاق مشترک ایران و آلمان عضویت دارند. اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان در تهران بیش از ۴۰ سال قدمت دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید